הקבלנים על החשדות נגד יו"ר מקרקעי ישראל: "לפרק את הגוף המיותר, המשחית והמזיק"
חדשות    

הקבלנים על החשדות נגד יו"ר מקרקעי ישראל: "לפרק את הגוף המיותר, המשחית והמזיק"

גורמים בשוק הנדל"ן מגיבים הבוקר לחשדות נגד בנצי ליברמן, העצור מאז יום ה' במעצר בית, וקוראים בין היתר לפירוק מנהל מקרקעי ישראל

גורמים בשוק הנדל"ן מגיבים הבוקר לחשדות נגד יו"ר מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, העצור מאז יום ה' במעצר בית.

ארז כהן, לשעבר יו״ר לשכת שמאי המקרקעין, אמר הבוקר: ״כמו בסיפור 'בגדי המלך החדשים' הכתובת הייתה על הקיר, אבל אף אחד על העז לצעוק 'המלך הוא עירום'. אוי לאותה בושה כשראש המנהל , בנצי ליברמן בכבודו ובעצמו וחבר כנסת מרכזי לשעבר דוגמת נחום לנגנטל נאשמים, לכאורה, בהאשמות כה חמורות, זאת על גבם של רבבות רבות של זוגות צעירים חסרי דיור".

כהן מוסיף כי "הממ״י  הלאומי (מנהל מקרקעי ישראל) שהוקם ב-1960 על מנת לשמור על קרקעות המדינה, הפך עם השנים ל״רמ״יקוב״, לגוף המספסר ללא הרף ברישיון בקרקעות המדינה, והיווה בעשור האחרון את הגורם המשמעותי ביותר, יותר מבנק ישראל והריבית הנמוכה ויותר מהעדר התחלות בנייה, לזינוק ולהכפלה מחירי הדיור. אני קורא לראש הממשלה שייבחר ב-17 במרץ לפרק את הגוף המיותר, המשחית והמזיק הזה, ובא לציון גואל״.

נדב ברזילי, מבעלי קבוצת ברזילי, הבונה בפריפריה הגיב אף הוא להאשמות ואמר כי ״כיזם צעיר שרוב רובם של חבריו הינם חסרי דיור, אני פונה ל ראשי המדינה, שממ״י או רמ״י, בעצם מה זה משנה , מהווה נציג רשמי שלה, אתם צריכים מיידית להתנצל על ההטפות שלכם  לרבבות הצעירים ששוקלים לרדת למנהטן ולברלין. בעצם למה לא שירדו? למה שירכשו דירה בגליל או בנגב, שעה שבמרכז ברלין יוכלו, בסבבה, לרכוש דירה בפחות מחצי המחיר? כשפקידי ממ״י, ברוב חוצפתה, ובשיתוף משרד הבינוי, מכניסים את ידיהם לכיסם, מכפילים ומשלשים ללא הנד עפעף  את עלויות הקרקע והפיתוח ומאלצים  את היזמים לעדכן את המחירים כלפי מעלה? ואיך זה שראש הממשלה והממשלה כולה ממשיכים להיות אימפוטנטים מול גוף מסואב שאבד עליו הכלח ומשרת בראש וראשונה את האינטרסים של עצמו״?

אורן מור, מנכ״ל אייקום, מומחה להתחדשות עירונית: ״ הפשע של ממ״י הינו כפול ומכופל: גם הצליח להביא את מחירי הדיור במדינת ישראל לשיא עולמי שלכל הזמנים, וגם חסם בגופו את האתגר הלאומי היחידי – התחדשות עירונית – זאת משום שלא יביא לו כלל ועיקר תגמול כלשהו? אני קורא למבקר המדינה להמליץ על ועדת חקירה ממלכתית בראשות ,שופטים ומומחים בלתי תלויים שתחקור ביסודיות את כל התנהלות המנהל במהלך השנים, תוציא לאור את כל מעללי מאורת הנחשים הזו ובד בבד להתחיל ולקדם במרץ קידום חצי מיליון דירות חדשות במרכז הארץ במסגרת התחדשות עירונית. זהו האתגר הלאומי האמיתי: במקום לפרנס פקידים מושחתים לייצר דירות לדור הבא״.