חדשות    

הקורונה משנה סדרי עולם: במקום תערוכות ולחיצות ידיים, המסחר ביהלומים עובר לאינטרנט

עובדים בבורסה ליהלומים

אתר גט דיימונדס של מכון היהלומים הישראלי נרכש ע"י פדרציית היהלומים העולמית והפך בתוך זמן קצר לפלטפורמת המסחר ביהלומים הגדולה בעולם

פדרציית היהלומים העולמית, המייצגת כ-29 בורסות יהלומים בעולם, רכשה את אתר "גט דיימונדס" של מכון היהלומים הישראלי, והפכה אותו בתקופת הקורונה לפלטפורמה הגדולה בעולם למסחר ביהלומים.

בזמן קצר מאוד, תוך חמישה שבועות, גט דיימונדס כבשה את השוק וביססה את עצמה כפלטפורמת הסחר הגדולה ביותר ליהלומים בעולם, עם למעלה מ-1.2 מיליון יהלומים, בשווי כולל של קרוב ל- 6 מיליארד דולר. באתר רשומים כבר מעל 3,500 סוחרים ויותר מ-26,000 קניינים מכל העולם.

מטרתה של הפלטפורמה היא לאפשר במה אידיאלית ליצירת קשר ישיר בין סוחרים ולקוחות מכל העולם בצורה שקופה, אובייקטיבית ובמגוון שפות: אנגלית, עברית, סינית, רוסית, הינדית ובקרוב צפויה לעלות גם גרסה בשפה הערבית.

הפלטפורמה הטכנולוגית החדשה נועדה לתת מענה למצב הקודם שבו אנשים פרטיים קבעו בעצם את המחיר, הורידו והעלו כרצונם, ונוכח משבר הקורונה שפגע קשות בתעשיית היהלומים הישראלית והעולמית מוטת היצוא. מכיוון שמשבר הקורונה מנע את האפשרות לטוס לפגישות, לקיים תערוכות וללחוץ ידיים, המסחר הופך להיות דיגיטלי.

מדובר במהלך שצפוי לשנות את הדרך שבה עושים עסקים בתעשיית היהלומים. הוא צפוי לשנות את התעשייה ואת שיטת המסחר לטווח הארוך ולהעביר חלק משמעותי מפעילויות יקרות ואיטיות כמו טיסות ותערוכות, למסחר אינטרנטי זול ומהיר. הפלטפורמה גם מאפשרת לסוחרים לפעול בשעות שהמשק הישראלי סיים לעבוד אך במדינות אחרות הוא רק מתחיל.

לדברי יורם דבש, נשיא בורסת היהלומים הישראלי ונשיא הפדרציה העולמית: "משבר הקורונה שעצר את הסחר והטיסות הבינלאומיות כמעט לחלוטין, האיץ בענף שהתנהל במשך עשרות שנים באופן מסורתי, את נושא הרכישות און ליין.  מכיוון שלא ניתן לטוס, לקיים פגישות ותערוכות בינלאומיות, צפינו את המגמה והחלטנו לפתח פלטפורמה דיגיטלית חדשנית במטרה לאפשר ליהלומנים ברחבי העולם פלטפורמה נוחה, נגישה, אשר עומדת בדיני ההגבלים העסקיים. עצם העובדה שהפכה תוך חודש וחצי לפלטפורמת הסחר המובילה בעולם היא הוכחה משמעותית לחשיבות המרכז שלנו ולהכרה שהקהילה בארץ מתנהלת בשקיפות מלאה".