חדשות קרנות נאמנות    

הקרנות הכספיות של מיטב-דש איבדו במרץ 3.9 מיליארד שקל

מיטב דש מפרסמים היום סיכום נכסים קרנות חודשי, גיוסים ופדיונות לחודש מרץ 2015: סך הפדיונות במרץ הסתכם ב-3.6 מיליארד שקל; מתחילת השנה הסתכמו הפדיונות בכ-5 מיליארד שקל

הקרנות הכספיות ממשיכות לאבד גובה. כך עולה מסקירה של מיטב דש על סיכום נכסים קרנות חודשי, גיוסים ופדיונות  לחודש מרץ 2015: סך הפדיונות במרץ הסתכם ב-3.6 מיליארד שקל; מתחילת השנה הסתכמו הפדיונות בכ-5 מיליארד שקל. מגמת הפדיונות בקרנות הכספיות החלה לפני כשבועיים במקביל לדיווח על  הפחתת הריבית. בריבית כה נמוכה אין הגיון למשקיעים להחזיק בקרנות הכספיות – העמלות שהם משלמים לרבות דמי הניהול עולים על התשואה שהקרן הזו מסוגלת לעשות. זה לא בכל הקרנות הכספיות, ישנן קרנות כספיות שבהן הופחתו דמי הניהול בצורה דרמטית. זה אולי גם לא יימשך זמן מאוד רב (למרות שאי אפשר לדעת כמה זמן תשרור ריבית כל כך נמוכה), אבל מה שברור זה שנכון לעכשיו מחזיקים בקרנות כספיות סופגים הפסדים. בהסתייגות, כאמור שלא מדובר בקרן כספית שהפחיתה דרמטית את דמי הניהול, וגם אז, מדובר על שתואה אפסית (תשואה נטו של אולי כמה מאיות בודדות! – במקרה הטוב!)

על כל פנים, מיטב-דש מדווחים כי היקף הנכסים בקרנות המסורתיות (קרנות אג"חהסתכם בסוף חודש מרץ ב-18.6 מיליארד שקל. בית ההשקעות מדווח כי בחודש מרץ נרשמו גיוסים בסך כ-23 מיליון שקל בקרנות המסורתיות. מתחילת 2015 הסתכמו הפדיונות בקרנות המסורתיות של מיטב דש ב-432 מיליון שקל.

מיטב דש מדווחים כי היקף הנכסים בקרנות הכספיות של הבית הסתכם בסוף חודש מרץ ב-11.6 מיליארד שקל. בית ההשקעות מדווח כי בחודש מרץ נרשמו פדיונות בסך כ-3.9 מיליארד שקל בקרנות הכספיות. מתחילת 2015 הסתכמו הפדיונות בקרנות הכספיות של מיטב דש ב-5.2 מיליארד שקל.

מיטב דש מדווחים כי היקף הנכסים בקרנות המחקות הסתכם בסוף חודש מרץ ב-2.5 מיליארד שקל. בית ההשקעות מדווח כי בחודש מרץ נרשמו גיוסים בסך כ-293 מיליון שקל בקרנות המחקות. מתחילת 2015 הסתכמו הגיוסים בקרנות המחקות של מיטב דש ב-660 מיליון שקל. קרנות מחקות, רק נזכיר, הן קרנות שעוקבות אחרי מדדים – יש קרנות שעוקבות אחרי מדדי מניות (מדד ת"א 25, מדד ת"א 100 ועוד) ויש קרנות מחקות שעוקבות אחרי סחורות, מט"ח, אגרות חוב (מדדי אגרות חוב לרבות כל סוגי התל-בונדים).

הקרן המגייסת ביותר בחודש מרץ היא תכלית TTF 10/90,אשר גייסה 100 מיליון ₪. הקרן הפודה ביותר במרץ היא מיטב פק"מ נזיל, ממנה נפדו  1.327 מיליארד ₪.