הקרנות הכספיות של מיטב דש איבדו בחודש מאי 893 מיליון שקל
חדשות קרנות נאמנות    

הקרנות הכספיות של מיטב דש איבדו בחודש מאי 893 מיליון שקל

מיטב דש מפרסמים סיכום נכסים קרנות נאמנות (גיוסים ופדיונות) לסוף חודש מאי 2015: הקרנות הכספיות של מיטב איבדו בחודש זה 893 מיליון שקל

מיטב דש מפרסמים סיכום נכסים קרנות נאמנות (גיוסים ופדיונות) לסוף חודש מאי 2015. בית ההשקעות מדווח כי סך הפדיונות בכל הקרנות בחודש מאי הסתכם ב-932 מיליון שקל. מחישוב מתחילת השנה עולה כי סך הפדיונות בכל הקרנות מתחילת שנת 2015 הסתכם ב-3.7 מיליארד שקל.

בקרנות המחקות של מיטב דש בוצעו בחודש מאי גיוסים בסך 156 מיליון שקל. מתחילת השנה בוצעו בקרנות המחקות גיוסים בהיקף של 1.08 מיליארד שקל. היקף הנכסים של מיטב דש בקרנות המחקות בסוף חודש מאי עומד על 2.97 מיליארד שקל.

ככה תבחרו קרן נאמנות – בדקו את דמי הניהול שלא יחסלו את התשואה!

מיטב דש מדווחים כי בחודש מאי בוצעו בקרנות המסורתיות פדיונות בסך 195 מיליון שקל. מתחילת השנה בוצעו בקרנות המסורתיות פדיונות בסך 0.53 מיליארד שקל. היקף הנכסים של מיטב דש בקרנות המסורתיות נכון לסוף חודש מאי 2015 עמד על 18.49 מיליארד שקל. הקרן המגייסת ביותר בחודש מאי הינה מיטב 30/70, אשר גייסה 132 מיליון ₪. מנגד, הקרן הפודה ביותר בחודש מאי הינה מיטב כספית פרימיום, שבה בוצעו פדיונות בהיקף של 512 מיליון ₪.

בקרנות הכספיות של מיטב דש בוצעו בחודש מאי פדיונות בסך 893 מיליון שקל. מתחילת השנה בוצעו בקרנות הכספיות פדיונות בהיקף של 4.25 מיליארד שקל. היקף הנכסים של מיטב דש בקרנות הכספיות בסוף חודש מאי עומד על 9.44 מיליארד שקל.

נזכיר, כי בחודש מארס 2015 איבדו הקרנות הכספיות של מיטב-דש 3.9 מיליארד שקל. כזכור, בריבית כה נמוכה אין הגיון למשקיעים להחזיק בקרנות הכספיות – העמלות שהם משלמים לרבות דמי הניהול עולים על התשואה שהקרן הזו מסוגלת לעשות. זה לא בכל הקרנות הכספיות, ישנן קרנות כספיות שבהן הופחתו דמי הניהול בצורה דרמטית. זה אולי גם לא יימשך זמן מאוד רב (למרות שאי אפשר לדעת כמה זמן תשרור ריבית כל כך נמוכה), אבל מה שברור זה שנכון לעכשיו מחזיקים בקרנות כספיות סופגים הפסדים. בהסתייגות, כאמור שלא מדובר בקרן כספית שהפחיתה דרמטית את דמי הניהול, וגם אז, מדובר על שתואה אפסית (תשואה נטו של אולי כמה מאיות בודדות! – במקרה הטוב!).