חדשות קרנות נאמנות    

הקרנות המסורתיות פותחות את האביב עם גיוסים של כ-1.2 מיליארד ₪ מתחילת אפריל

מנתוני מיטב דש המתפרסמים הבוקר עולה, כי מתוך הגיוסים שנעשו עבור הקרנות המסורתיות, כ-830 מיליון ₪ נותבו לקרנות המנוהלות וכ-340 מיליון ₪ לקרנות המחקות

"המסחר מתחילת החודש התאפיין באווירת חג, ימי מסחר קצרים ובמחזורים נמוכים. מדדי המניות בארץ רשמו מתחילת אפריל עליות שערים בהובלת מדד ת"א 75 ובדגש על מניות הגז והנפט. מדדי אג"ח ממשלתי וקונצרני המשיכו את המגמה החיובית מתחילת השנה עם תשואות חיוביות מתחילת החודש. תעשיית קרנות הנאמנות שוברת רצף של 6 שבועות של פדיונות (עקב פדיונות כבדים בקרנות הכספיות) ומסכמת גיוס חיובי של כ-220 מיליון ₪", כך עולה מאומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

על פי נתוני מיטב דש, קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', גייסו מתחילת החודש כ-570 מיליון ₪, כאשר מתוכם כ-80 מיליון ₪ נותבו לקרנות המחקות.

אגרות החוב הקונצרניות נסחרו מתחילת החודש במגמה חיובית- מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו עליות שערים של עד כ-0.4%, ובהמשך לכך, מדד קונצרני כללי רשם תשואה חיובית של כ-0.3%. זה עדיין לא הספיק לעצור את הפדיונות אבל הם הואטו מאוד. קרנות אג"ח קונצרני מנוהלות רשמו מתחילת החודש פדיונות של כ-60 מיליון ₪ אל מול גיוסים של כ-30 מיליון ₪ בקרנות המחקות בקטגוריה זו.

עליות קלות באפיק המנייתי: מדדים ת"א 25 ו-ת"א 100 רשמו מתחילת החודש עליות שערים של עד 1.9%. הקרנות המנייתיות1 גייסו עד כה החודש כ-260 מיליון ₪, קרנות מניות בחו"ל רשמו גיוסים של כ-100 מיליון ₪ אל מול גיוסים של כ-160 מיליון ₪ בקרנות מניות בארץ וגמישות, 90 מיליון ₪ מתוכן נותבו לקרנות המחקות, ולראשונה מזה זמן רב, הקרנות המנייתיות המקומיות מגייסות יותר מהחו"ליות.

אגרות החוב הממשלתיות רושמות עליות שערים: מדד ממשלתי כללי רשם החודש תשואה חיובית של 0.4% בהובלת הצמודים הארוכים שזינקו ב-0.7%. בהמשך לעליות באפיק, קרנות אג"ח מדינה רשמו גיוסים של כ-270 מיליון ₪, 70 מיליון ₪ מתוכן בקרנות המחקות. עם זאת, בקטגוריה זו מורגשת "עייפות חומר" בגיוסים.

הפדיונות באפיק השקלי נמשכים: המשקיעים הוציאו מתחילת החודש כ-950 מיליון ₪ מהקרנות הכספיות או כ-160 מיליון ₪ ממוצע בחישוב יומי. הקרנות השקליות ממשיכות במגמה השלילית, זאת לאחר שאיבדו מתחילת החודש כ-50 מיליון ₪.

קרנות אג"ח בחו"ל הושפעו החודש משני כוחות מנוגדים: מחד, התחזקות הדולר אל מול השקל, ומנגד – עליית תשואות של אגרות החוב של ממשלת ארה"ב. למרות זאת, המשקיעים המשיכו להזרים כספים לאפיק שהסתכמו בכ-150 מיליון ₪.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-08.04.15 כ-262.6 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-224.4 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-38.2 מיליארד ₪.