שוק ההון    

הראל פיננסים: חשש מגל שני של קורונה, התמקדות באפיק מנייתי של הסקטורים שבצמחיה

pexels
מעודכן ל-06/2020

הענפים הטכנולוגיים העוסקים במחשוב ענן, בשיחות וידאו, בסייבר, בציוד רפואי מתקדם ושירותי IT, צפויים ליהנות מהמשך שגשוג עליית ריבית לא צפויה עד סוף שנת 2022 לפחות  

כלכלני הראל פיננסים מפרסמים את סקירת המאקרו השבועית ומתייחסים למצב השווקים בארץ ובעולם. להערכת אנשי המקצוע, כדאי להשקיע בסקטורים מתחום הטכנולוגיה וליצור תיק מאוזן המשלב נכסים במניות ובאג"ח מישראל וארה"ב.

בשבוע שעבר הותיר הבנק המרכזי בארה"ב את הריבית ללא שינוי וביטא את התחייבותו להותירה על כנה לאורך זמן. הדבר בא לביטוי גם בתחזיות המעודכנות, שמראות שכמעט כל חברי הפד לא מצפים שהריבית תעלה לפחות עד לסוף 2022 .חברי הבנק גם צופים שהתוצר יתכווץ ב %5.6 השנה, אך יעלה ב-5% בלבד בשנה הבאה. כלומר, למרות צמיחה חזקה במחצית השנייה, נזקי המשבר לא יקוזזו לפני 2022.

על רקע נתונים אלה, יחד עם ייתכנות גל שני של קורונה, המומחים מעריכים כי חלק מהסקטורים  ימשיכו ליהנות מצמיחה משמעותית. הבולט שבהם הוא סקטור הטכנולוגיה שפחות מושפע מהקורונה. העובדים לא חייבים להגיע למשרד כדי שהחברות יתפקדו, הלקוחות לא צריכים להגיע פיזית אלא מסתפקים בקנייה אונליין או צורכים שירותי ענן בזכות עבודה מהבית, צפייה בשירותי סטרימינג, צרכי הסייבר הולכים וגדלים ועוד.

בשנים האחרונות מתרחש בעולם גידול הולך ומתמשך של משקל חברות הטכנולוגיה בכל הסקטורים המובילים. להערכת הכלכלנים, הגידול הזה צפוי גם בישראל. בעדכון הקרוב של מדדי המניות בת"א בתחילת אוגוסט, צפוי משקל מניות הטכנולוגיה להמשיך ולגדול.

להשקיע בשוק המקומי ולגוון בחשיפה לאג"ח קונצרני בארה"ב

מצב המשק יציב ותנאי הרקע תומכים בהשקעה בשוק המניות והמקומי. להערכת כלכלני הראל, למדד ת"א טכנולוגיה פוטנציאל רב בראייה ארוכת טווח בכך שימשיך להוביל את המשק.

תחום האג"ח: פעילות הבנקים המרכזיים תומכת בשילוב קונצרני מקומי ודולרי. השבוע הרחיב הבנק המרכזי האמריקאי את התמיכה שלו בשוק האג"ח הקונצרניות. מעתה, ירכוש הבנק באופן ישיר אג"ח של חברות עם פעילות כלכלית, בדירוג השקעה ובמח"מ של עד 5 שנים. פעילות זו תומכת באפיק הקונצרני כולו בארה"ב ולכן נכון לגוון את תיק האג"ח בחשיפה גם לאג"ח קונצרני בארה"ב.

הכלכלנים מציעים כי בתקופה הנוכחית מומלץ לאזן בין נכסים במניות ובאג"ח מישראל וארה"ב. את החשיפה לאפיק הקונצרני הם ממליצים לעשות דרך דירוגים גבוהים של A ומעלה, תוך שילוב של אג"ח עם בטוחות. החשיפה לרכיב השקלי תהווה כ-%55 מהתיק והחשיפה לאפיק הצמוד כ %45. החשיפה לשוק המניות והאג"ח תהיה לשני השווקים בעלי נתוני הכלכלה והמשק המרשימים – ארה"ב וישראל.

הסקטורים הטכנולוגיים משגשגים בחסות הקורונה

על רקע המגמות המרכזיות שיצרה הקורונה – המעבר לעבודה ולמידה מרחוק, השימוש הגובר

במחשוב ענן, בשיחות וידאו, בסייבר, בציוד רפואי מתקדם, שירותי IT ועוד – נראה כי בתקופה

הקרובה ייהנו סקטורים אלה מהמשך צמיחה מרשימה. תהליכים שחשבנו שיגיעו בעתיד הרחוק יותר הוקדמו. מגמות אלה ימשיכו להוביל את השווקים בתקופה הקרובה, במיוחד כל עוד איום הקורונה לא הוסר ומתרבים החששות מגל שני. להערכתנו הסבירות לצעדי סגר אגרסיביים נמוכה.

להערכת הכלכלנים, יש יתרון להתמקד באפיק המנייתי באותם סקטורים שבצמיחה, החשיפה הדולרית ממתנת תנודתיות של כלל תיק ההשקעות. באג"ח הדולרי כדאי לרוב המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח לטווח קצר מאוד, בשילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות.

כלכלני הראל פיננסים וביטוח: העליות במדדי הטכנולוגיה בעולם תומכות ביצוא ובשקל