חדשות    

הראל פיננסים: מחירי הדירות צפויים להתייקר משמעותית

עפר קליין, הראל ביטוח ופיננסים. צילום: יונתן בלום
מעודכן ל-07/2021

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בחברה מתייחס היום בסקירת המאקרו השבועית לנתוני הרבעון השני ומעריך כי הגירעון צפוי להמשיך לרדת

כלכלני חברת הראל ביטוח ופיננסים מעריכים כי לא צפוי שינוי במדד המחירים לצרכן לחודש יוני שיתפרסם ביום חמישי השבוע. בסקירת המאקרו השבועית מתייחס עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים לצמיחה המהירה ברבעון השני – לדבריו, ההיי-טק ושוק הדיור תרמו לצמיחה מהירה בהכנסות ממסים.

קליין מציין כי ההוצאה הממשלתית נותרה גבוהה כתוצאה מתוכנית הסיוע, אך פחות בהשוואה לחודשים הקודמים, והגירעון כאחוז מהתוצר ירד ל 10.1 אחוזים. להערכת כלכלני החברה, על רקע המשך שיפור בפעילות הכלכלית הגירעון ימשיך וירד לכיוון 7 אחוזים בסוף 2021.

על פי הסקירה, הכנסות המדינה ממסים ביוני עמדו על כ-28.2 מיליארד שקל (ללא מע"מ יבוא ביטחוני). ההאצה בפעילות הכלכלית מאז סיום הסגר השלישי, שוק הדיור ורווחים מהנפקות חברות היי-טק ישראליות, תרמו לעלייה בהכנסות. קליין סבור כי העלייה בהכנסות, לצד גידול ביתרות הממשלה מקטינים את צרכי הגיוס של הממשלה בחודשים הבאים ותומכים באפשרות להמשך הפחתת רכישות האג"ח של בנק ישראל.

הוא מוסיף עוד כי ההוצאה הממשלתית נותרה גבוהה כתוצאה מתוכנית הסיוע, אך פחות בהשוואה לחודשים הקודמים, והגירעון כאחוז מהתוצר ירד ל‑10.1 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים (10.5% במאי). להערכתנו, על רקע המשך שיפור בפעילות הכלכלית כפי שגם משתקף בסקר מגמות בעסקים ליוני הגירעון ימשיך וירד לכיוון 7 אחוזים בסוף 2021.

להערכת כלכלני הראל, מדד המחירים לצרכן לחודש יוני יישאר ללא שינוי כאשר ירידה במחירי ההלבשה ההנעלה והפירות יקוזזו עם עלייה במחירי המזון והשכירות.

לרגל ההנפקה: גמלא-הראל נדל"ן למגורים פתחה את המסחר בבורסה בתל אביב