חדשות קרנות נאמנות    

השלד של אנליסט – הפסד של 0.66% בקרן "אנליסט המירים וקונצרנים" בגלל שלדנקו

קרנות נאמנות מנהלות תיקי השקעות דינמיים. פה ושם הם נופלות להשקעות מסוכנות, שבסופו של דבר הופכות להיות בלתי סחירות. ואז, הן צריכות לשערך את ההשקעה. במקרים רבים מדובר בחברות לפני הסדר חוב, במקרים אחרים אין סיכוי להציל את החברה והולכים לכונס, וגם אז מקבלים משהו (לרוב פחות משמעותית). כל מקרה לגופו.

קרנות הנאמנות של אנליסט השקיעו באגרות חוב של שלדנקו (עוד חברת נדל"ן שהחובות שלה מוטטו אותה), ולמרות שה היה מזמן, עכשיו מחזיקי הקרנות משלמים את המחיר.

מנהלי הקרנות דיווחו כי "הוועדה המיוחדת של מנהל הקרן לצורך קביעת שווי במקרים מיוחדים החליטה ביום 04.03.2015 לשערך את מחירה של אגרת החוב שלדנקו אג"ח א' – מס' נייר 5740022 המוחזקת בקרנות שלעיל (להלן: "האג"ח"), וזאת בשל מידע חדש שהתקבל מכונס הנכסים של החברה בדבר החזר כספים לחברה בהיקף נמוך מהצפוי.

"ביום 23.10.11 החליטה הוועדה לשערך את האג"ח במחיר האחרון שבו הוא נסחר, דהיינו 43.45 אג' ומשכך לא היה לשערוך האמור השפעה על מחירי הקרנות נשוא דיווח זה.  ביום 12.06.2014 התקבל בגין האג"ח 4.94 אגורות , ובעקבות כך ובהתאם להנחיות מנהל הקרן לעניין זה הופחת במועד זה שווי האג"ח בגובה הסכום שהתקבל, כך שמחיר האג"ח (לאחר התשלום) נקבע על 38.51 אג'. מכיוון שמחיר האג"ח הופחת כאמור בדיוק בשווי הסכום שהוכנס לנכסי הקרן, אזי שלא היה לשערוך האמור השפעה על מחירי הקרנות נשוא דיווח זה.

"ביום 04.03.2015 החליטה כאמור הוועדה לשערך את האג"ח במחיר 22.00 אג' – שיעור ההפחתה בשווי האג"ח:42.87%- (מינוס). שיעורי ההשפעה על השווי הנקי של נכסי הקרנות כתוצאה מההפחתה בשווי האג"ח הינם:

אנליסט (2C)(!) המירים וקונצרנים + 30%- קרן נאמנות      0.66%- (מינוס).
אנליסט גמישה (4D) קרן נאמנות                                    0.17%-  (מינוס)  ".

באנליסט מדגישים כי  "האג"ח שלעיל מוחזק למועד דיווח זה בקרנות נוספות שבניהול מנהל הקרן, אך השפעתה של קביעת מחיר האג"ח ע"י הוועדה על השווי הנקי של הקרנות כאמור אינה מהותית ואינה דורשת דיווח בהתאם להוראות הדין".

למדריכים פיננסים:

מדריך קרנות נאמנות

קרנות מחקות – האם כדאי?

תעודות סל – כל מה שצריך לדעת