השקעות בארה"ב – איך מתחילים?
חדשות    

השקעות בארה"ב – איך מתחילים?

השקעות בארה"ב הן לא עניין פשוט, אבל שם, בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, השמיים הם הגבול. רק שצריך לפעול בצורה מסודרת לסמן את התחום שבו ברצונכם להשקיע ולעבוד לפי תוכנית סדורה וברורה  

עבור רוב הישראלים, השקעה בחו"ל בכלל ובארה"ב בפרט היא שם נרדף לרכישת נדל"ן מסוגים שונים (דירות להשכרה, נכסים מניבים ועוד) או השקעה בבורסה. לא משנה באיזה אפיק בוחרים או מתי רוצים להתחיל את ההשקעה, רצוי למנות יתרונות וחסרונות של כל אפשרות השקעה. סקירה קצרה של אפשרויות ההשקעה חשובה גם לצורך השגת מימון ויצירת תנאי פתיחה נוחים. את הסקירה ניתן לבצע עם אנשי מקצוע כמו עורכי דין או רואה חשבון, או לחילופין בעזרת ידע הקיים באתרי אינטרנט, אם כי – עדיף (זו שאלה של עלויות) להתייעץ עם מומחים ויש מצבים (כמו בענייני מס) שזו פשוט חובה!

טוסו לראות את הנכסים

אחרי שמחליטים על אפיק השקעה ניתן להיכנס לעובי הקורה ולהחליט על צעדים מעשיים. השקעות בארצות הברית דורשות בראש ובראשונה נוכחות פיזית במקום, כלומר צריך להזמין טיסות. יש מגוון טיסות ישירות לניו יורק המקלות על השלב הזה ומבטיחות תיאום אופטימאלי מול משקיעים ובעלי עניין מעבר לים. הטיסת הסדירות יוצאות בכל יום משדה התעופה בן גוריון והן משאירות את המשקיע הישראלי גמיש, דינאמי ומעודכן. מלבד טיסות לפגישות עסקיות עם מוכרים / משקיעים ועוד, רצוי לשלב בלוח הזמנים נסיעה לנכסים ובדיקה מקרוב של הפוטנציאל העסקי. יש להחליט על נציג מקומי לטיפול בנכסים ולהבחין בין השקעה בנכסים קבועים כמו נדל"ן לבין פתיחת עסק, רכישת חנות, ייצוא חומרים או השקעה בבורסה.

משקיע הקובע מראש את תדירות הביקור בארצות הברית יכול לחסוך זמן והוצאות. קשה לגרוף את הרווחים הרצויים מהשקעות בניו יורק או בערים אחרות בארצות הברית ללא פיקוח צמוד. אחת המטרות של טיסות ישירות לניו יורק היא לעזור בכך ולספק למשקיע ארגז כלים איכותי ככל האפשר. מבחינת המשקיע, הדגש העיקרי צריך להיות על יצירת מחויבות והקצאת משאבים.

 התנהלות בירוקרטית בארצות הברית

המאפיין המשותף לכל השלבים בהשקעה מוצלחת בארצות הברית הוא הצורך בהתנהלות בירוקרטית נכונה. בארצות הברית אין מקום לטעויות וכל סטייה מהתקן הרצוי גוררת סנקציות, עונשים וקנסות. לא כדאי להתעלם מהנחיות הגופים הממשלתיים בארצות הברית או לנסות לחסוך בתשלומי המס בצורה לא לגיטימית. היתרון של השקעה בארצות הברית הוא שמדובר בשוק גדול עם אפשרויות מגוונות ורחבות, אבל אסור לטעות – השקעות בחו"ל בכלל ובשוק האמריקני בפרט הם לא פיקניק – צריך לבחור את התחום אחרי שבוחנים את כל האפשרויות, וצריך במידה ומדובר בהשקעות בנכסים פיזיים לבקר במקום. אין כאן קיצורי דרך, כבר היו מקרים של אנשים שהשקיעו בחו"ל ובדיעבד התברר להם שהם השקיעו בניירות ואין באמת נכסים. ולכן, בהשקעות מסוג זה חייבים להתייעץ עם מומחים – עורכי דין, יועצי מס ועוד.