חדשות    מובייל וגאדג'טים    

השקת אייפון 12- בשבוע הבא, זה כל מה שצפוי לנו

ההזמנה לאירוע

לאחר דחייה בגלל מגפת הקורונה אפל שלחה הזמנות רשמיות לאירוע הכרזה בו צפוייה אפל לחשוף את האייפון 12 וכנראה בסך הכל ארבעה מכשירים חדשים ואולי עוד כמה הפתעות. האירוע שיתקיים ביום שלישי 13 באוקטובר בשעה 20:00 (שעון ישראל) ייערך בצורה וירטואלית וישודר ממטה החברה בשידור חי.

בחודש שעבר אפל ערכה אירוע בו כולם ציפו למכשירים החדשים, אך אפל הכזבה כשהציגה רק גרסה חדשה לשעון שלה וטאבלטים חדשים בסדרת ה-iPad ועוד חידושים במספר שרותים שלה ובאנדל הכולל את כולם- אך לא הוצגו מכשירי אייפון חדשים. העיכוב נובע מהסגר בסין ועיכוב בתהליך הייצור.

כמו בכל אירוע של אפל הנתונים נשמרם בסוד על לאירוע ההשקה ממש, מה שאנחנו יודעים הוא שעל ההזמנות לעיתונאים שנשלחו נכתב "Hi, Speed" מה שיכול לרמז שחלק מהמכשירים שתחשוף יהיו בעלי תמיכה ברשת 5G המהירה במיוחד.

אבל בנוסף ישנן הדלפות רבות ברחבי הרשת שלפעמים חלקן מתגלות כאמיתיות. אז אלו הדברים שאנחנו משערים שיוצגו באירוע בשבוע הבא: החברה צפויה להשיק ארבעה דגמי אייפון: אייפון רגיל בגודל 5.4 אינץ' (שאולי ייקרא אייפון 12 מיני), אייפון רגיל ואייפון פרו בגודל 6.1 אינץ', ואייפון פרו מקס ענק בגודל 6.7 אינץ'- הגדול ביותר שהחברה ייצרה. ארבעת הדגמים צפויים להיות מצוידים בקישוריות 5G. נראה שלכל ארבעת המכשירים יהיו מסכי OLED מתקדמים גם למכשירים הזולים שבמסדרה שבעבר שונמכו למסכי LCD על מנת להוזיל את מחירם. העיצוב כנראה ישאר דומה לדור הקודם מלבד אולי פינות פחות מעוגלות שיתאימו יותר לעיצוב מכשירי ה-iPad של החברה וכנראה מגרעת קטנה יותר במסך הקידמי. למכשירים צפויים להיות 2 או 3 מצלמות בהתאם לגודל ולרמת המחיר.

הדמייה: EverythingApplePro

לפי ההדלפות לאחרונה מחירו של המכשיר הזול ביותר יהיה 649 דולר, כשהמכשיר היקר ביות בהשקה צפוי לעלות החל מ-1,099 ש"ח.

בדרך כלל האייפונים מגיעים למדפים בארה"ב ובמדינות נבחרות כשבוע וחצי לאחר ההכרזה, אך הפעם, בגלל העיכוב בפסי הייצור כנראה שקודם יגיעו לחנויות הדגמים הפשוטים ורק לאחר כמה שבועות יגיעו דגמי הפרו לשווקים.

עוד שמועות ששמענו בעבר מציינות שהמכשירים יגיעו ללא מטען באריזה בעקבות ההתחייבות של אפל להוריד את פליטת גזי החממה בעת הייצור של מכשירה. באירוע בהחלט ייתכן שנראה השקה של מוצרים נוספים כמו האוזניות מבטלות הרעשים של החברה, גרסה חדשה לרמקול HomePod ואפילו מערכת תגיות חכמות לאיתור חפצים. בנוסף אפל כבר הכריזה יותר מוקדם השנה בכנס המפתחים שלה WWDC ביוני שעוד השנה החברה תשיק מחשבי מק עם מעבדים מתוצרתה ויכול להיות שנראה מחשב עם המעבד החדש כבר באירוע הנוכחי.