תוכן ממומן    

התאגדות כחברה בע"מ בשנת 2024

אם אתם נמצאים בשלב התכנון של פעילות עסקית לשנת 2024 וגם אם כבר התחלתם לפעול בנושא, חשוב שתכירו את האפשרויות לאותה פעילות, לדוג': חברה בע"מ, עוסק, שותפות וכו', חשוב לדעת כי קיים שוני מבחינת ההתנהלות השוטפת ומבחינת היבטי המס לכל סוג של התאגדות. כמו כן, ישנם היבטי מיסוי נוספים במידה והפעילות העסקית שלכם כוללת פעילות בחו"ל. אז בואו נעשה קצת סדר עם פירמת רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'.

צילום: Shutterstock

חברה בע"מ – חברה בערבון מוגבל הינה התאגדות של מספר אנשים, או אדם יחיד לצורך ביצוע פעילות עסקית, לרוב, למטרות רווח. חברה בערבון מוגבל מנוהלת על ידי מניות והמחזיקים במניות נקראים 'בעלי מניות החברה'. חברה הינה יישות משפטית נפרדת מבעליה, הקמת חברה בע"מ מצריכה רישום ברשם החברות, נדרשת לשלם אגרת חברות שנתית, מחוייבת בתקנון חברה, החברה מחוייבת למנות רואה חשבון מבקר שיבקר את הדו"חות השנתיים. על חברה קיים מס חברות בשיעור של 23% (נכון לתאריך 02/24).

עוסק מורשה – עצמאי אשר נרשם במרשמי מע"מ כעוסק מורשה וחייב לגבות מע"מ (מס ערך מוסך) מלקוחותיו על כלל ההכנסות, ולהעביר למע"מ במועד התשלום. בנוסף, עצמאי הפועל כעוסק מורשה נדרש לשלם במהלך שנת המס מקדמות למס הכנסה ע"ח תשלום המס שייקבע עם הגשת הדו"ח השנתי לאותה שנת מס וכן חייב בתשלום לפי חוק לשלם ביטוח לאומי ודמי בריאות בגין כל הכנסותיו וכן תשלום מקדמות שוטפות למס הכנסה.

עוסק פטור – עצמאי אשר מחזור ההכנסות השנתי שלו אינו עולה על 120,000 ש"ח (נכון לשנת 2024), אינו גובה מע"מ מלקוחותיו ואינו משלם מע"מ לרשויות. עוסק פטור אינו רשאי לקזז מע"מ ששילם לספקים.

שותפות – התאגדות לגוף משפטי בין שני אנשים או יותר לצורך עסקי והפקת רווחים, שותפות יכולה להיות בין מספר אנשים כמו גם בין מספר חברות. את השותפות יש לרשום ברשם השותפויות, ניתן להגביל את השותפות על ידי שותף מוגבל, שהינו מוגבל לסכום השקעתו בשותפות.

מבולבלים?

בדיוק בשביל זה אתם צריכים איש מקצוע מומחה בתחום שיידע לייעץ ולהכווין אתכם לבחירה הנכונה. פירמת רו"ח שטיינמץ עמינח ושות' בעלת ניסיון של מעל 37 שנים במיסים וראיית חשבון בארץ ובעולם מזמינה אתכם ליצור קשר ולתאם שיחת ייעוץ ופגישה באחד הסניפים: תל אביב, חיפה ובית שמש. חייגו 077-7700000

 

פירמת רו"ח שטיינמץ עמינח

 

אילו יתרונות קיימים בחברה בע"מ על פני האפשרויות האחרות?

יישות משפטית – עוסקים פטורים ומורשים הינם חלק בלתי נפרד מהעסק עצמו וזאת בשונה לחברה בע"מ בה מתקיימת יישות משפטית נפרדת לחלוטין בין בעלי העסק (בעלי מניות החברה) לבין החברה עצמה.

תשלום לביטוח לאומי – עוסק פטור מחוייב לשלם ביטוח לאומי בעבור כל הכנסותיו מכל המקורות יחד, בעוד שבחברה בע"מ, קיים מס חברות בשיעור של 23% (נכון לתאריך 02/24). שיעור המס אינו משתנה ואין קשר בינו לבין גודל הרווח, לצורך הדוגמא, בעבור רווח בחברה של 10,000 ש"ח ישולמו לרשויות 2,300 ש"ח, ובעבור רווח של 100,000 ש"ח ישולמו לרשויות 23,000 ש"ח, כלומר 23% מס חברות ללא קשר לרווח עצמו.

הכרה בהוצאות – קיים שוני בהכרת הוצאות שונות בין חברה לבין עוסק מורשה, לדוגמא הוצאות רכב לעוסק מורשה עומדים על 45% בעוד שלחברה בע"מ 100% הכרה בהוצאות רכב למס בכפוף לזקיפת שווי שימוש רכב לעובדים שהרכב מוצמד אליהם.

ישנם היבטים רבים מורכבים יותר או פחות, לדוגמא, האם קיים שימוש בקריפטו בעסק, כיצד מתבצע דיווח נכון בנושא מטבעות קריפטוגרפיים, האם מדובר על מסחר אלקטרוני בינלאומי, לדוגמא קניית סחורה במדינה א', אחסון במדינה ב' ושילוח והפצה במדינה ג' – למי משלמים מס? כיצד מתקזזים בין המדינות השונות ופועלים בהתאם לאמנות המס בין ישראל למדינות העולם השונות?

אנו כאן כדי לעזור לכם בעלי העסקים לגדול ולצמוח, פירמת  רו"ח חשבון שטיינמץ עמינח ושות' מומחה כבר מעל ל-37 שנים בהקמת חברות בע"מ, הכנת מאזנים ודו"חות פיננסים לחברות במגוון רחב של סקטורים, ובנוסף מיסוי קריפטו, מיסוי אמריקאי, הקמת חברה בחו"ל ומגוון תחומים נוספים.

צרו קשר, נשמח לעמוד לשירותכם

https://www.cpa.co.il/