ועדת הכספים אישרה- פחת כפול על ציוד שנרכש החל מה-1 בספטמבר
חדשות    

ועדת הכספים אישרה- פחת כפול על ציוד שנרכש החל מה-1 בספטמבר

ועדת הכספים של הכנסת אישרה פה אחד את התקנות שהעבירו אליה שר האוצר ישראל כ"ץ ורשות המסים לפיהן עסקים יוכלו לבקש פחת בשיעור כפול ברכישת ציוד לעסק. המהלך יעודד השקעה בציוד חדיש ויקטין נטל המס של העסקים.

בהתאם לתקנות, במסגרת מאמצי הממשלה לסייע לעסקים בהתמודדות עם השלכותיו הכלכליות של משבר הקורונה, ולאור ההתרחשויות הכלכליות האחרונות בארץ ובעולם כתוצאה מהמגפה, נקבע כי נישום הפועל בישראל, יהיה רשאי לבקש, כי על ציוד שנרכש בתקופה שמיום 1 בספטמבר 2020 ועד 30 ביוני 2021 יחול פחת בשיעור כפול משיעור הפחת החל לגביו על פי הדין הקיים. כאשר ישנה חלוקה לתקופות לעניין הענפים השונים. בדיון היום סוכם בין הצדדים כי ענפי התעשייה יהיו זכאים לפחת מואץ לתקופה של 9 חודשים, וכי שירותי המסחר והשירותים יהיו זכאים לפחת מואץ לתקופה של 3 חודשים באופן כללי, וכי לעניין רכישת ציוד מסיבי שלא ניתן להשמישו בתוך 3 חודשים, יקבלו עסקים אלה הארכה ל-9 חודשים בדומה לענפי התעשייה.

הפחת הנוסף יקטין את ההכנסה החייבת של אותם עסקים בשנים הקרובות, ויביא לכך שנטל המס עליהם יקטן באותם שנים. הגדלת שיעור הפחת לצורכי מס, והעמדתו על שיעור גבוה יותר לתקופת זמן קצובה, הופכת רכישת ציוד לכדאית יותר מבחינה כלכלית בתקופה זו, ומעודדת רכישה והפעלה של ציוד בתקופת ההטבה.

שר האוצר, ישראל כ״ץ מסר: "לצד רשת הביטחון הכלכלית שפרשנו שעובדת היטב ומסייעת לשכירים בחל״ת, לעצמאיים ובעלי העסקים, החלטתי על צעד זה בהתאם להמלצות ולדיונים שקיימתי עם גורמי המקצוע במשרד האוצר ועם נציגי המגזר העסקי והתאחדות התעשיינים וזאת כצעד משלים לצעדים שננקטו עד כה בכדי לסייע לעסקים ובכדי לעודד השקעות ולהאיץ את המשק. עלינו לסייע לעסקים בכדי לאפשר להם לחזור למסלול של צמיחה ותעסוקה. כפי שהתחייבתי, לא נשאיר אף אחד מאחור.״

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "הנוסחה שסוכם עליה הרבה יותר הגיונית, היא מסייעת גם לשירותי המסחר והשירותים ואנחנו מברכים על כך".