חדשות    

פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברות הביטוח: ישלמו 100 מיליון שקל שגבו כדמי ניהול

חברות הביטוח מגדל, מנורה מבטחים, כלל והראל ישלמו 100 מיליון שקל בעקבות פשרה שהושגה בתביעה ייצוגית. במסגרת התביעה, הושאמו החברות כי גבו דמי ניהול ללא אישור

חברות הביטוח מגדל, מנורה מבטחים, כלל והראל ישלמו 100 מיליון שקל בעקבות פשרה שהושגה בתביעה ייצוגית. במסגרת התביעה, הושאמו החברות כי גבו דמי ניהול ללא אישור. החברות מדווחות כי סכום הפשרה עליו הוסכם בבית המשפט המחוזי "אינו מהותי". סכום תביעה המקורי עמד על 2.33 מיליארד שקל.

הפשרה, עלייה דיווחו חברות הביטוח לבורסה, הושגה במסגרת תביעה ייצוגית עקב דמי ניהול המכונים "גורם פוליסה". על פי התביעה, דמי ניהול אלו נגבו מבלי שהתקבלה הסכמה מפורשת וספציפית של המובטחים. התשלום יתבצע במידה ואושר הפשרה בבית המשפט. במקרה שתאושר, החברות ישיבו כספים על פי החלוקה הבאה: 44.5 מיליון שקל מגדל ביטוח, 26.5 מיליון שקל כלל ביטוח, 15 מיליון שקל מנורה-מבטחים ו-14 מיליון שקל הראל ביטוח.

האוצר מפרסם מדד שירות חיסכון פנסיוני 2014: הפניקס דורגה במקום האחרון בכל הענפים

על פי דיווח החברות לבורסה, הפשרה הושגה בהמשך להליך גישור שנערך בין הצדדים בראשות השופטת בדימוס טובה שטרסברג כהן ופרופ’ שרון חנס, שבו הגישו הצדדים לבית משפט המחוזי מחוז מרכז בקשה לאישור הסדר פשרה. במסגרת הסדר הפשרה הוסכם, בין היתר כי בכל הנוגע למבוטחים ששילמו גורם פוליסה בפוליסות שאינן פוליסות מסוג "עדיף" תידחה הבקשה לאשר את התביעה כייצוגית אך לא תידחנה התביעות האישיות של המבקשים. בנוסף  הוסכם כי בכל הנוגע למבוטחים ששילמו גורם פוליסה בפוליסות מסוג "עדיף" תאושר התובענה כייצוגית ובאופן אופרטיבי הנתבעות ישיבו לחברי הקבוצה המיוצגת, בגין גביית גורם פוליסה בעבר, סך כולל של מאה מיליון ש"ח.