חדשות    

חברות הסלולר לא יידעו על אפשרות לסנן תכנים בחינם וייקנסו ב-11 מיליון שקל

pixabay

מינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת הטיל שוב קנסות על חברות הסלולר, בסכומים המשתנים על פי גודל החברה. הסיבה היא הפרת הוראות לגבי מתן ללא תשלום של שירות סינון של אתרים פוגעניים באינטרנט.

בפעם הקודמת נקנסו החברות בסכום כולל של כ־3.5 מיליון שקל, שפרטנר וסלקום נקנסו במיליון שקל כל אחת.ופרטנר נקנסה בסכום הגבוה מכולן, כ־320 אלף שקל.

מה בעצם ההוראות שהופרו? על פי חוק התקשורת, ספקי הגישה לאינטרנט, ובהם חברות הסלולר,  מחויבים ליידע את המנויים לגבי שירות ללא תשלום של סינון של אתרים כמו פורנו, אלימות והימורים. החברות מטילות אחריות על ההורים ולא רוצות כל כך למלא אחר ההוראה שפוגעת להן בתעבורה.

מי שספג את הביקורת ממשרד הכלכלה הוא משרד התקשורת. לכן החלו במשרד לבצע אכיפה סמויה על חברות הסלולר. מפקחים סמויים מטעם המשרד ביצעו עסקאות  בנקודות מכירה פיזיות של חברות הסלולר, הכוללות רכישת טלפון נייד והצטרפות לתוכנית שכוללת גלישה באינטרנט עבור קטין. בכל העסקאות המפקחים ביקשו להצטרף לשירות סינון והדגישו שהעסקה מיועדת לקטין. במהלך ביצוע העסקאות לא יידעו הנציגים את המפקחים בדבר שירות הסינון הניתן חינם. במקרים אחרים  לא יידעו הנציגים את המפקחים בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואפשרויות ההגנה מפניהם, לרבות בדבר אמצעים טכנולוגיים המיועדים לסינון אתרים או תכנים כאמור. זאת למרות שתכניות התעריפים בכל העסקאות כללו שירות גלישה באינטרנט והמפקחים הדגישו שהעסקה מיועדת לקטין.

חברת הוט מובייל נקנסה בסך של כ-88 אלף שקל, גולן טלקום נקנסה בסכום של כ-150 אלף שקל, סלקום תשלם 262 אלף שקל, גובה הקנס לפלאפון מגיע ל-305 אלף שקל והקנס הגבוה ביותר הושת על חברת פרטנר – 320 אלף שקל.

חברות הסלולר הוותיקות מאבדות לקוחות, We4G רשמה אלפי ניודים חדשים

מיזוג סלולרי בארצות הברית? משרד המשפטים של ארה";ב הגיע להסכמות בנוגע למיזוג הענק בתחום הסלולר בין חברות טי-מובייל וספרינט