חדשות    

חברת הביטוח הראל תשלם החזרים וקיזוזים באמצעות אפליקציית ביט

מדובר בשיתוף פעולה ראשון בישראל המאפשר ללקוח פרטי לקבל תשלום מגוף עסקי או ציבורי באמצעות אפליקציית תשלומים

בנק הפועלים וחברת הראל ביטוח חתמו על הסכם לביצוע תשלומי תביעות וקיזוזים באמצעות אפליקציית ביט

מדובר בשיתוף פעולה ראשון בישראל המאפשר ללקוח פרטי לקבל תשלום מגוף עסקי או ציבורי באמצעות אפליקציית תשלומים. השירות מאפשר ללקוחות הראל, גם אלו שאינם לקוחות בנק הפועלים, לקבל החזרים באמצעות אפליקציית ביט של בנק הפועלים, ואלו מגיעים ישירות אל חשבון הבנק שלהם. כל עוד הלקוח מאשר את קבלת ההחזר מהראל.

אם לא התקנתם את אפליקציית התשלומים תצטרכו להתקין אותה לטלפון הסלולרי כדי לקבל את ההחזר. השירות חינם עבור הלקוח והוא ייכנס לתוקף ב-1 באפריל 2019. הראל כנראה תשלם לביט עמלה  על כל תשלום שתבצע.

עד עתה תשלומי קיזוזים ותשלומי תביעות היו על בסיס מנגנון של משלוח צ'קים עם תפוגה של כמה חודשים, והסיבה היא שלחברת הביטוח לא היו פרטי חשבון הבנק של הלקוח – כי לא מסר אותם או הגיע דרך סוכן ביטוח. זה גרר גם עלויות לחברות הביטוח של הנפקה ומשלוח צ'קים ועיכב תשלומים למבוטחים. ההסכם עם ביט יחסוך את כל אלו.

גם  בתשלומי תביעות מדובר במהפך, ובמקום העברה בנקאית שנמשכת כמה ימים התשלום יועבר במהירות לחשבון הבנק של התובע הזכאי.

לאומי בחודשים האחרונים במגעים מול חברת הביטוח AIG להתקשרות דומה. הפועלים ולאומי מנסים להציע שירותים דומים גם לחברות ביטוח אחרות ובהן ביטוח ישיר,  חברות כרטיסי האשראי בעצמן פיתחו טכנולוגיית תשלום מהירה דומה, וגם הן פונות לחברות הביטוח בהצעות מתחרות. משמע יש תחרות ישירה בשוק התשלומים בין הבנקים הפועלים ולאומי שנדרשו למכור את חברות כרטיסי האשראי שלהם- ישראכרט ולאומי קארד על פי רפורמת שטרום להגברת התחרות בשירותים הבנקאיים והפיננסיים.

אפליקציית התשלומים של דיסקונט תגדיל את תקרת התשלומים ל-150 אלף שקל

אפליקציות התשלום של הבנקים – האם הן תחרות לחברות כרטיסי האשראי?