חדשות    

חברת החשמל של מקסיקו מכפילה את ההזמנות מג'נסל להיקף של כ-7 מיליון דולר

רמי רשף, מנכ"ל ג'נסל – צילום: באדיבות חברת ג'נסל

החברה CFE הודיעה כי היא מממשת את זכותה להכפיל ל-74 את כמות המערכות שתרכוש מג'נסל במהלך 2021 זאת לאחר שלאחרונה עדכנה ג'נסל כי השלימה בהצלחה את האספקה והבדיקה של 37 מערכות שסיפקה ל- CFE

חברת ג'נסל, המפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה מבוססי תאי דלק לייצור חשמל באמצעות מימן, מדווחת היום (ג') על שלב נוסף בעסקה המשמעותית מול חברת החשמל הפדרלית של מקסיקו (CFE):  חברת החשמל CFE בחרה לממש את זכותה להכפיל ל-74 את כמות מערכות הגיבוי מסוג GenCell G5 אותן היא תרכוש. המערכות הנרכשות ישמשו אף הן כמערכות שיגבו את מערך תחנות ההשנאה של CFE, המשרתת את מרבית אוכלוסיית מקסיקו. התמורה הצפויה בגין המערכות הנוספות שיסופקו עומדת על כ-3.5 מיליון דולר, כך שיחד עם ההזמנה הראשונה שבוצעה על ידי CFE, עומד היקפה הכולל של העסקה עם ג'נסל על כ-7 מיליון דולר, וזו למעשה הזמנה חוזרת תוך זמן קצר מלקוח אסטרטגי המהווה הצבעת אמון בחברה ובמוצריה.

בחודש דצמבר 2020 עדכנה ג'נסל על זכייתה במכרז של CFE, הכולל אספקה והתקנה של 37 מערכות גיבוי תמורת כ-3.5 מיליון דולר. בחודש מאי 2021 עדכנה החברה כי השלימה בהצלחה את האספקה  והבדיקה של המערכות. במסגרת המכרז, ל-CFE ניתנה הזכות לרכוש כמות נוספת של 37 מערכות, בתנאים זהים, בכפוף לשביעות רצונה, ועתה, כאמור, בחרה CFE לממש זכות זו.

בתוך כך, בחודש שעבר דיווחה ג'נסל על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית התקשורת דויטשה טלקום הנחשבת למפעילת התקשורת הגדולה באירופה ולאחת המפעילות הגדולות בארצות הברית, שמתקניה פרוסים ביותר מ-50 מדינות בעולם. במסגרת ההסכם תיבחן האפשרות לשילוב מערכות תאי הדלק של ג'נסל ברשת התקשורת של דויטשה טלקום, כחלופה לגנרטורים מבוססי דיזל. בראייתה של החברה, שיתוף פעולה זה עשוי להביא להרחבת פעילותה של ג'נסל בשורה ארוכה של מדינות בהן פועלת דויטשה טלקום.

חברת ג'נסל הוקמה בשנת 2011 והיא מציעה פתרונות אנרגיה ירוקה בתחום תאי הדלק ומספקת פתרונות גיבוי חשמל למגוון רחב של אתרים, ובהם מגדלי תקשורת, תחנות השנאה בחברות חשמל וכן מפעלי תעשייה, יישומי ביטחון פנים, בתי חולים ותעשיות אוטומטיות – ב-18 מדינות מסביב לעולם. בנוסף, החברה פיתחה פתרון להפקת מימן מאמוניה בתהליך המאפשר לתאי הדלק הייחודיים שפיתחה לספק אנרגיה כמקור עיקרי לחשמל גם באתרים המצויים באזורים כפריים ומרוחקים, וכאלה המצויים מחוץ לרשת החשמל.

רמי רשף, מנכ"ל ומייסד ג'נסל, מסר: "הזמנת ההמשך שקיבלנו מחברת החשמל הפדרלית של מקסיקו משלימה למעשה עסקה משמעותית לג'נסל. ההחלטה של CFE להכפיל את כמות המערכות שהיא תרכוש מג'נסל, לאור שביעות רצונה ממוצרי החברה,  כארבעה חודשים  לאחר שהמערכות שלנו סופקו, ולאחרונה הותקנו והופעלו בתחנות ההשנאה שלה, מהווה לראייתנו מהלך של הבעת אמון גדולה בג'נסל ובטכנולוגיה שלה. מערכות ה – G5 של ג'נסל שהותקנו אצל חברת החשמל במקסיקו הן בעלות יתרונות טכנולוגיים משמעותיים אל מול הפתרונות הקיימים בשוק כיום, ואנו מעריכים כי עסקה זו תהווה תרומה משמעותית בתהליכי השיווק המתהווים של מוצרינו מול חברות חשמל נוספות ברחבי העולם, כחלק מהמשך צמיחה החברה".