חדשות    

חברת התרופות פריגו מכה את התחזיות

פריגו, חברת התרופות האמריקנית הפועלת גם בישראל, מפרסמת  הערכות מקדמיות לגבי תוצאותיה הכספיות ברבעון הרביעי של 2019 ולשנה כולה. לפי פריגו היא מכה את תחזיות האנליסטים. בהתאם המניה עלתה בבורסות תל אביב וניו יורק.

פריגו מדווחת על רבעון חיובי שהפיע לטובה על על השנה. ההכנסות ל-2019 מוערכות ב-4.8 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים שעמד על 4 מיליארד דולר. סך ההכנסות מהווה גידול של 2% לעומת הכנסותיה של פריגו בשנת 2018. בנטרול השפעות מטבע, מגיע הגידול ברווח ל-6%. ההכנסות האורגניות של החברה צמחו ב-3%.

מנכ"ל החברה מורי קסלר אמר לאחר פרסום התוצאות: " אנו שמחים לראות שהעסקים  מגיבים למאמצי הטרנספורמציה שלנו. אמנם סיימנו רק את השנה הראשונה למסע הטרנספורמציה שהערכנו שימשך שנתיים עד שלוש, ההכנסות והצמיחה שראינו במחצית השנייה מצביעה על כך שאנחנו בדרך הנכונה.

"הרבעון השלישי היה חזק. הרבעון הרביעי היה מצטיין. כל המגזרים העסקיים סיפקו תוצאות מדהימות. תוצאות המכירות נטו ברבעון מצביעות על צמיחה אורגנית חזקה. במגזר האמריקאי לתרופות לטיפול עצמי השגנו צמיחה במכירות נטו של יותר מ 15% ברבעון לעומת השנה הקודמת.

"גם למגזר התרופות הגנריות היה רבעון טוב, עם צמיחה של כ-3% במכירות נטו לרבעון הרביעי לעומת השנה הקודמת. תוצאות המחצית השנייה תומכות באמונתנו כי החברה תעבור את יעד ההכנסות לטווח של צמיחה של 3% בשנה הקרובה.

מגזר מוצרי הבריאות באמריקה (CSCA) השיג גידול במכירות נטו של יותר מ-15% ברבעון לעומת השנה הקודמת, כאשר המכירות האורגניות נטו המתואמות עלו ב-11%, בהובלת ביצועים חזקים הן בעסקי ה-OTC (רכישה מעבר לדלפק – ע"ס) והן בתזונת התינוקות.

ברבעון הרביעי דווח על צמיחה של 8% במכירות נטו במגזר מוצרי הבריאות הבינלאומי (CSCI), עם צמיחה במכירות האורגניות נטו של 4%. גם למגזר התרופות הגנריות במרשם (RX) היה רבעון יפה, עם צמיחה של כ-3% במכירות נטו לרבעון הרביעי לעומת השנה הקודמת. תוצאות המחצית השנייה תומכות באמוננו כי החברה תתעלה על יעד ההכנסות לצמיחה של 3% בשנה הקרובה".

פריגו מציגה דו"חות פושרים ומעדכנת תחזיות כלפי מטה; המניה צוללת ב-8%