חדשות    

חדש בביטוח ישיר: חיישן שמזהה תאונת דרכים בזמן אמת

מירב קליפר-פרץ – צילום: סיוון פרג'

מעודכן ל-05/2021

החיישן אומד את עוצמת התאונה, ובמידת הצורך מזניק אמבולנס למקום התאונה"כשלנהג אין אפשרות לדווח, חיישן זה יכול להציל חיים"

במסגרת מהפיכת שירותי הפרמיום, ביטוח ישיר משיקה חיישן קל להתקנה ומציל חיים בשם 'SOS ישיר', שמזהה תאונות דרכים בזמן אמת. החיישן יחולק למבוטחי החברה ללא עלות.

חיישן 'SOS ישיר' מזהה ומפענח נתונים בזמן תאונת דרכים, ואלה נשלחים אוטומטית אל ביטוח ישיר. החיישן יודע להעריך בקירוב למציאות את הנזק לרכב, אזור הנזק ועוצמתו, ואם יש נפגעים בתאונה, החיישן מזהה את אזור הפגיעה בגוף וחומרת הפציעה.  במקרים שבהם יש נזק בריאותי, החיישן משדר לביטוח ישיר ולמד"א את הנתונים, על מנת שישלחו אמבולנס במהירות אל מקום התאונה.

הנתונים המשודרים מהחיישן מסייעים לביטוח ישיר לתפעל את האירוע הביטוחי, החל משיחה ראשונית אל הלקוח בזמן אמת למתן עזרה, שליחת חילוץ או גרר, וכן לצורך תשלום תגמולי הביטוח. הנתונים שנשלחים אל מד"א כוללים דוח מפורט על עוצמת התאונה, האזורים שבהם תיתכן פגיעה גופנית, מיקום GPS ודגם הרכב לזיהוי מהיר. הצוות של מד"א, שיקבל את הערכת הפציעות השונות בקרב הנוסעים, יוכל לטפל בהם בצורה מדויקת יותר ולקבל החלטה מושכלת על בית החולים הרלוונטי לקבלת הטיפול המתאים. צמצום לוחות הזמנים כתוצאה מהשימוש בחיישן יכול להציל חיים.

לקוחות שירצו בחיישן, יקבלו אותו אל ביתם עם שליח ועם הוראות ההתקנה הפשוטות הדורשות את הדבקתו על החלון הקדמי. מאותו רגע, חיישן 'SOS ישיר' מתנהל באופן אוטומטי, ללא מגע יד אדם, ואינו מצריך כל פעולה מצד הנהג. קבלת החיישן ללא עלות מותנית בהתקנתו. בתאונות המוגדרות כקשות, כשלנהג אין אפשרות לדווח, חיישן זה יכול להציל חיים, ולחסוך עיכוב מסכן חיים בהגעת אמבולנס. מחקר של האיחוד האירופי מראה כי כ-44% מההרוגים בתאונות הדרכים יכלו להינצל אם מידע על הפציעות היה זמין באופן מידי.

החיישן מיוצר על ידי סטארטאפ ישראלי בשם goMD ופועל באופן עצמאי לחלוטין, הן מבחינת מקור האנרגיה והן מבחינת התקשורת, ואינו דורש חיבור לרכב עצמו. החיישן מנטר את הנתונים באמצעות אלגוריתם חכם ובהתאמה ליצרן ודגם הרכב, ואינו מבצע מעקב אחר נסיעות המבוטח. הוא מוגדר כ"רדום" ומופעל רק במקרה של זיהוי תאונה.

שירותים נוספים שהתווספו בביטוח ישיר כתוצאה ממהפכת התפיסה השירותית של החברה, הם שירות "ישיר עד אליך" שמופעל בזמן תאונה וכולל צוות המגיע אל הנקודה שבה נמצא הרכב המבוטח, שינוע הרכב אל המוסך ומתן רכב חלופי, ושירות 'מוקד 24/7', להכוונה וסיוע ללקוחות המעורבים בתאונות דרכים, לאורך כל שעות היממה – מטרתו לייעל את הליך התביעה, לחסוך את חוסר הוודאות והלחצים אצל הלקוח.

סמנכ״לית השיווק של ביטוח ישיר, מרב קליפר-פרץ, מסרה:  "ביטוח ישיר ממשיכה להוביל את מהפיכת השירות ללקוחות, וזאת במסגרת האסטרטגיה שלנו שאומרת ללקוחות: " ברגעים שצריך ביטוח, תשאירו את זה לנו". המטרה היא להעלות את סטנדרט השירות למבוטחים שלנו ולהיות לצידם ברגעי האמת, במיוחד במקרה של תאונה או כשהרכב ניזוק. התפיסה שלנו היא שירות "פרימיום" לכלל הלקוחות, ללא תוספת עלות".

אין דרך להתחמק: מערכת חדשה שתותקן בכבישים תעקוב אחר נהגים