חדשות    

חדש: העברת בעלות לרכב – מעכשיו גם באינטרנט

מעודכן ל-05/2020

שירות דיגיטלי שהשיק משרד התחבורה פוטר את הציבור מהצורך להגיע לדואר כדי לבצע את הפעולה האגרה על הפעולה נותרה ללא שינוי – 216 שקל

משרד התחבורה מפעיל בימים אלה שירות חדש להעברת בעלות רכב באינטרנט. המשמעות: אין עוד צורך לתאם פגישות בדואר ולהמתין בתורים ממושכים כדי להשלים את העסקה. מעכשיו, תוכלו לבצע העברת בעלות מקוונת בכל זמן ובכל מקום.

ההעברה נעשית דרך האתר הממשלתי mygov, שאליו נרשמו כבר מאות אלפי ישראלים. השירות החדש נמצא באזור האישי באתר משרד התחבורה, כלומר יש צורך ברישום ונבירה בתפריטים עד שמגיעים ליעד, שבו ניתן לקבל גם מידע מעמיק כגון מספר המכוניות שנמצא בבעלות המשתמש, חידוש רישיון רכב, קובץ פרטי רכב ועוד. בעתיד צפויים עוד חידושים נוספים, בהם מבחני תיאוריה מקוונים.

תהליך העברת הבעלות עצמו מאובטח ופשוט למדי: בעל הרכב מסמן את הרכב שברצונו להעביר, הקונה מקבל פנייה להשלים את המהלך בתוך 10 דקות, וכל אחד מהצדדים יכול לסגת מהפעולה במקרה שמתגלעים חילוקי דעות או שהפרטים אינם נכונים. אם מחליטים להמשיך, מועברים למסך שבו נדרשים לשלם את האגרה בסך 216 שקל.

עם זאת, לא כל בעלי הרכב יוכלו ליהנות מהשירות החדש: לא תתאפשר העברה דיגיטלית במקרה של רכב שיש לו יותר מבעלים אחד, רכב שרישיונו אינו בתוקף מעל לשלושה חודשים, רכב מסוג מונית, תיור וסיור מדברי, או כאשר מדובר ברכב נכה, שזכאי לאגרת רישוי מופחתת ומחויב בתשלום הפרשים בעת העברת הבעלות. במקרים אלו עדיין צריך לפנות למשרד הרישוי לביצוע ההעברה. כך גם במקרה של רכב שחלות עליו הגבלות מטעם רשויות האכיפה השונות.

במקרה של רכב שקיימת אודותיו קריאת שירות פתוחה ("ריקול"), על הבעלים ליצור קשר עם מוקד משרד התחבורה הטלפוני 5678*, שם תימסר מהות הקריאה, מספר הקריאה ומוסך היעד.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר: "מדובר בשירות חדשני ופורץ דרך בשירות הציבורי. במקום ללכת לדואר, המוכר והקונה יכולים לעשות העברה בכל עת. בתום פעולה קצרה, בעל הרכב החדש מקבל את רישיון הרכב המעודכן אל כתובת המייל שלו, והכול בהליך פשוט, אמין וזמין".

כל מה שצריך לדעת על העברת בעלות רכב

הדואר העביר בעלות ב.מ.וו ללא נוכחות המוכרים – ישלם רבע מיליון שקל והוצאות משפט