חדשות    

חדש: מעכשיו ניתן להגיש דוח שנתי במס הכנסה באינטרנט

מעודכן ל-04/2021

מנהל רשות המסים: "פתיחת המערכת מהווה אבן דרך משמעותית במימוש החזון של רשות המסים להפיכתה לרשות דיגיטלית ללא נייר"

רשות המסים השיקה מערכת שתאפשר לראשונה הגשה באינטרנט של הדוח השנתי במס הכנסה ליחידים, לשנים 2019, 2020 ואילך באופן מקוון מלא – תוך צירוף המסמכים המאמתים הנלווים. המערכת החדשה מייתרת את הצורך להגיש פיזית את הדוח עם המסמכים המצורפים במשרדי השומה.

פתיחת המערכת השבוע משלימה את המהלך שהושק בנובמבר 2020, אז נפתחה המערכת שאפשרה למייצגים (רואי חשבון ויועצי מס) להגיש עבור לקוחותיהם דוח שנתי מקוון מלא במערכת המייצגים. יישומו של הפרויקט נוגע למאות אלפי נישומים ומייצגים, והשפעתו עליהם ועל עבודת הרשות היא משמעותית ביותר. כמו כן, הפרויקט הוא תשתית לפרויקטים דיגיטליים נוספים שמתוכננים ברשות.

הרשות הודיעה על מתן ארכה להגשת הדוחות השנתיים ליחידים ולחברות לשנת 2020 עד ל-30.6.2021, על מנת להקל על חייבי הגשת הדוחות ולאפשר להם זמן היערכות. מתחילת חודש מאי יפעלו לשכות ההדרכה לצורך מתן סיוע לציבור במילוי הדוח השנתי.

הגשת דוח שנתי מקוון מלא מאפשרת לנישום ליהנות משורה ארוכה של יתרונות, בהם טיפול מהיר בדוחות, קבלת החזרי מס במהירות וזמינות הגשה של 24/7.

כמו כן, המערכת החדשה תאפשר שימוש יעיל במשאבי כוח אדם, זמן, אחסון, שינוע ועוד, הן למגישי הדוחות והן לרשות. לפי ההערכות, המערכת תחסוך לקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים בשנה, וכן עשרות מיליוני שקלים נוספים למייצגים.

בשלב זה, הגשת דוח שנתי מקוון מלא היא בגדר רשות וניתן יהיה בינתיים להמשיך ולהגיש כפי שנעשה עד כה, קרי הקלדה ושידור הדוח במחשב, הדפסתו והגשתו במשרדי מס הכנסה בצירוף הנספחים.

זאת ועוד: המערכת החדשה, לאחר שבוצעו בה התאמות, תאפשר גם למי שאין להם תיק מתנהל במס הכנסה, להגיש בקשה מקוונת להחזר מס לשנים 2019 ו-2020, אם הגישו בקשה להחזר מס בשנתיים הקודמות לשנה בגינה נדרש ההחזר.

מנהל רשות המסים ערן יעקב: "פתיחת המערכת מהווה אבן דרך משמעותית במימוש החזון של רשות המסים להפיכתה לרשות דיגיטלית ללא נייר, ומהווה מהפכה בממשק מרכזי בין הציבור והמייצגים לבין רשות המסים. דוח שנתי מקוון מלא הינו אחד מהמהלכים המרכזיים שהבשילו לאחרונה כחלק מיישום התוכנית האסטרטגית של הרשות – ובהם, בין היתר, המערכת החדשה שהושקה בחודש מרץ אשר תאפשר קבלת שומות במיסוי מקרקעין, תוך יום עבודה אחד, ופיתוחו של אזור אישי עם מגוון שירותים לעסקים ולאזרחים".

בשורה לעצמאים ובעלי עסקים: הגשת דוח שנתי מקוון לרשות המסים

רשות המסים יוצאת במהלך יזום למימוש זכויות מס של ניצולי שואה