מדריכי כרטיסי אשראי    מדריכי צרכנות    

חייבים להודיע לכם על סיום מועדון לקוחות

כרטיס אשראי לילדים; קרדיט: pixabay
מעודכן ל-03/2019

אם לא הודיעו לכם על שינוי או ביטול מועדון לקוחות וכן אם שונה המועד שלו, מגיעים לכם פיצויים

עסק חייב להודיע ללקוחותיו על סיום תוכנית ההטבות או מועדון לקוחות וכן על שינוי בה כארבעה חודשים מראש בדרך שהצרכן בחר לקבל הודעות: דואר, מייל, מסרון, טלפון ועוד. אך אם החברות במועדון הלקוחות מוגבלת בזמן אסור לשנות את התנאים או לסיימו לפני המועד.

ממועד שליחת ההודעה ועד תאריך היעד הלקוחות רשאים לממש את ההטבות.

המקרים שבהם אין חובה לדווח על שינוי הם הטבות בנקאיות הנוגעות לעמלות או ריביות,  אם אחד מנתני השירות או הטבה למפעיל מועדון הלקוחות נפטר.

בצבירת זכויות  – כמו קניית נקודות עד קבלת ההטבה – על המפעיל של מועדון הלקוחות לשלוח הודעה לצרכן עם פרטי השינוי בתכנית או על מועד סיום התכנית בין 8 ל-9 חודשים לפני המועד שבו השינויים ייכנסו לתוקף, או לפני המועד שבו מסתיימת התכנית (אם ההודעה היא על מועד סיום התכנית).בהודעה ששולח המוכר או נותן השירות לצרכן עליו לציין כי הצרכן זכאי לממש את הזכויות שצבר.הצרכן זכאי לממש את הזכויות שצבר החל מהמועד שבו נשלחה ההודעה ולפחות עד למועד כניסת השינויים לתוקף, או עד למועד סיום התכנית (אם המוכר או נותן השירות הודיע על סיום התכנית).

אם המוכר לא הודיע על שינוי מועדון הלקוחות או ביטולו וכן אם סיים אותו לפני הזמן, הצרכן רשאי לתבוע פיצויים. כמו כן אם ההטבה ניתנת על ידי גוף אחר שאינו המפעיל של מועדון הלקוחות, והשינוי בהטבות הוא בהתאם להסכם בין המפעיל של מועדון הלקוחות לבין הגורם שנותן את ההטבה, המפעיל של מועדון הלקוחות יכול לשלוח את ההודעה על השינוי זמן קצר יותר לפני השינוי, מזה שדורש החוק, בהתקיים שני התנאים הבאים:

ישראכרט וטורקיש אירליינס הקימו מועדון לקוחות

לאומי מקים מועדון לקוחות – כנראה ששווה לחכות

רמי לוי וישראכרט מציגים: מועדון לקוחות פתוח לכולם; האם כדאי להיות חבר מועדון?