מיסים    

חמש עצות לקראת תום שנת המס 2019

מעודכן ל-12/2019

2019 הייתה שנה לא קלה, שתי מערכות בחירות ויציאה לדרך של שלישית  וכן גירעון תופח. המשמעות הצפויה היא העלאות מסים בקרוב מאוד. בינתיים. עם זאת, לצד הקיפאון במשק ובממשלה אפשר גם לנצל את הקיפאון בתחום המסים.

הקדימו את ההכנסות: כדי לא ליפול  בפח של העלאת המסים הקדימו דיווח למכה. נכון, שכירים לא יכולים לשלוט בדיווח על הכנסתם, אך עצמאים כן. הרבה פעמים עצמאים מעדיפים לדחות את ההכנסות לשנת המס הבאה כדי שישלמו פחות הכנסות בשנת המס הזו. הפעם בשל העלאת המסים הצפויה עדיף להקדים את ההכנסות ולהינצל מהגזרות ולדחות את ההוצאות לשנת המס הבאה כדי שייחשבו הוצאה מוכרת.

חובות לא משולמים מוכרים: אחת הבעיות העיקריות של עסקים היא לגבות חוב, לפעמים מדובר בתשלומים כבדים מאוד. בפקודת מס הכנסה חוב שאינו ניתן לגבות נקרא חוב רע, חוב שיש ספק לגביו אם יוחזר נקרא חוב מסופק ..

אפשר לנכות בשנת מס חובות רעים (אבודים) או מסופקים שהוכח להנחת דעתו של פקיד השומה כי החובות נעשו רעים או מסופקים באותה שנת מס. לשם כך הנישום צריך להראות כי הוא נקט אמצעי גבייה מתאימים כדי לגבות את החוב (כגון, פנייה באמצעות עו"ד, נקיטת הליכים הוצל"פ וכד').

אפשר גם לקבל ממע"מ בחזרה את מס העסקאות ששולם בעת הפקת החשבונית ללקוח הבעייתי בהתאם לתנאים שנקבעו בחוק מע"מ ולהוראות מע"מ. בכל מקרה כדי שתוכלו לקבל את ההחזרים, אם לא פעלתם עד עכשיו, תצטרכו להפעיל את מגנוני הגבייה עד סוף השנה.

מתנות ללקוחות ולעובדים: בעסק שלכם נהוג לתת מתנות ללקוחות?  ההוצאות צפויות להיות מוכרות. מתנות בעלות של עד 210 שקלים לאדם הקשור עמכם בקשר עסקי – יוכרו .הכינו רשימה של מקבלי המתנות והקשר העסקי שלכם. באירוע אישי אפשר להכיר במתנות לעובדים.

דחיית הכנסות לעוסקים פטורים: בעוד עוסקים מורשים צריכים להיות מוכנים לגזירות המס, נראה שמי שהכנסתו נמוכה ולא מעוניין לשלם מס שלא תכנן עדיף לו לדחות הכנסות לשנה הבאה אך להוציא בשנה זו.

דעו על מה אתם מוציאים: הרבה מהעצמאים מגדילים הוצאות מתוך חשיבה שאלו ייחשבו כהוצאה מוכרת, אלא שהוצאה מוכרת היא רק לצורכי עבודה, כך למשל חופשות וביגוד לצרכים פרטיים לא ייחשבו לכם הוצאה מוכרת. גם קנסות לא נחשבים הוצאה מוכרת. עוד על הנושא: הוצאה מוכרת – מה צריך לדעת.

סוגרים שנת מס: כל הדרכים למקסם את כספי החיסכון לעצמאים

רשות המסים מעבירה את הטיפול בבקשות לפריסת שבח ריאלי למשרדיה