חדשות    

חשש בענף הנדל"ן: סגר על השטחים יגרום להשבתה מלאה של הענף

מעודכן ל-03/2020

בהלת הקורונה המתפשטת הביאה את ראשי מערכת הביטחון לשקול הטלת סגר על הרשות הפלסטינית בהתאחדות בוני הארץ דואגים מההשלכות הצפויות על ענף הבנייה הישראלי שמעסיק כ-70 אלף פועלים פלסטינים ■ בכירים בענף: "המשמעות הכספית של סגר על שטחי הרשות – 380 מיליון שקל ליום"

השפעתו הכלכלית של משבר הקורונה על ענף הנדל"ן טרם הגיעה לביטוי של ממש, אולם כעת גובר החשש בקרב גורמים בתחום הנדל"ן כי פני הדברים עומדים להשתנות. זאת בעקבות דיווח של משרד הבריאות על תיירים מיוון ששהו בישראל וברשות הפלסטינית בין 19-27.2.20, ולאחר חזרתם ליוון חלו ונמצא כי הם חיוביים לנגיף קורונה.

לנוכח הדיווח סוברים במערכת הביטחון שהתפרצות של הנגיף בשטחי הרשות תגרום לישראל לשקול הטלת סגר מלא, אם וכאשר יהיו סימנים לכך. המשמעות של מהלך כזה היא בין היתר פגיעה קשה בענף הבנייה – שמתבסס בחלקו הגדול על פועלים מהרשות. כיום עובדים בענף כ-70 אלף פועלים פלסטינים המועסקים באתרי בנייה ברחבי הארץ. איסור על כניסתם לישראל יביא להשבתה מיידית של אתרים רבים.

מגזר נוסף שצפוי להיפגע במקרה של הטלת סגר הוא העובדים הישראלים בענף – מהנדסים, פועלים, מתכננים, קבלים יזמים ועוד – שעבודתם תושבת. בהתאחדות בוני הארץ (התאחדות הקבלנים) העריכו לאחרונה כי המשמעות הכספית של החלטה להטיל סגר על אזור יו"ש ולמנוע כניסת עובדים לישראל, נאמדת בהפסד של 380 מיליון שקל ליום עבודה.

בשורה לעובדי ענף הבנייה – הפנסיה שלכם תגדל

בנק ישראל על הקורונה – "הנתונים הכלכליים הבסיסיים מחזקים את העמידות של המשק"