אישים בפיננסים    חדשות    

טדי שגיא – המיליארדר שלא מתאהב בחברות שלו

טדי שגיא (1971) הוא מעשרת עשירי ישראל לפי פורבס זה כמה שנים.  הוא ייסד את חברת פלייטק,  חברה לפיתוח תוכנת הימורים, ואת סייף צ'ארג, חברת הפינטק. כמו כן הוא הבעלים של קמדן מרקט, שוק ברובע קמדן בלונדן ואחד מיעדי התיירות הפופולריים בעיר.

ב-1994 זמן לאחר שנכנס לשוק ההון ולאחר שעסק בייעוץ השקעות נעצר עם אחרים בפרשת הדיסקונטאים – בה נעצרו יועצי השקעות בדיסקונט על הרצת מניות שרכש שגיא.

לאחר שהשתחחר מהכלא שבו שהה תשעה חודשים עסק מעט במסחר פירות וירקות, אך עד מהרה עבר לתחום הנדל"ן. שגיא הנפיק את פלייטק בבורסה הלונדונית והצטרף כשותף למיזם ההימורים הבריטי ויליאם היל.

עוד בבעלותו  שני בתי מלון בגרמניה. לשגיא אזרחות קפריסאית לאחר שרכש אותה במסגרת ויזה זהב –  ויזה שקיבל עבור השקעותיו וכך קיבל גם דרכון אירופי. לאחר שפעילותו בתחום ההימורים צומצמה,  מוקד השקעותיו של שגיא הפך להיות נדל"ן, פיננסים, הייטק וחללי עובדה.

בתחום הנדל"ן האחזקה המשמעותית שלו היא כמובן הקמדן מרקט בלונדון. כמו כן מחזיק בהוולברן לינק ומחזיקב חברת בראק אן.וי הפועלת בגרמניה לאחר שמכר את השליטה בה. שגיא הוא גם הבעלים של חברת החללים המשותפים LAAB.

בתחום הפינטק – פיננסים והייטק – טדי שגיא היה הבעלים  העיקרי של safecharge – אחת החברות המובילות בתשלום מקוון וניהול סכיונים. אך מכר את שליטתו בה ב-2019. בבעלותו היה גם הסטארט-אפ, קרוסיידר, שגם אותו מכר.

בשנת 2015 רכש שגיא את הסטרטאפ סטוקו מדיה תמורת 43 מיליון דולר. הרכישה בוצעה על ידי חברת מרקט טק, וכעת החברה נמצאת בבעלות מלאה של שגיא. סטוקו מדיה מפתחת טכנולוגיה לאתרי מסחר אלקטרוני.

בשנת 2015 רכש שגיא הסטרטאפ הגרמני גליספה, תמורת 32 מיליון יורו. גליספה מתמחה בשיווק דיגיטלי במובייל ובהפצת אפליקציות.  שגיא רכש גם את חנויות הדיוטי פרי של סקאל בשדה העופה.

האסטרטגיה של טדי שגיא

מקורב של טדי שגיא אמר פעם לכלכליסט ששגיא לא מתאהב בהשקעות שלו. כשאפשר לחתוך הוא חותך. ובאמת אפשר לראות זאת מאינספור העסקאות שעשה בשנים האחרונות, עם מעט מאוד סנטימנטים.

בראיון לערוץ 12 סיפור שהוא מתעניין כעת בחברות תעופה ומתכנן להשקיע גם בישראל, אך לא ציין השקעה ספציפית.

אקזיט לטדי שגיא ב-900 מיליון דולר

טדי שגיא סוף סוף מדבר