חדשות    

יבואן ישלם פיצוי על זיוף קילומטראז ואיחור במסירה

התובע יקבל 80 אלף שקל מחברת מנמד אחזקות על רכב שנמסר באיחור של שישה חודשים ולאחר שמד הקילומטראז' בכניסה לארץ היה גבוה בהרבה מבמעמד המסירה

בית משפט השלום קבע כי מנמד אחזקות, יבואנית הרכב,  תשלם לתובע  מאה אלף שקל בגין מסירת רכב באיחור ומשום שגורם לא ידוע בחברה זייף את הקילומטראז'.  ב-2005 חתמו הצדדים על הסכם ליבוא אישי. לפיו החברה התחייבה לספק לתובע  ריינג' רובר משומש, לייעץ לו ולטפל בכל מה שקשור לקנייה, שילוח, שחרור מהמכס ומכירה. התובע שילם לנתבעת  850 אלף שקל, אלא שימים חלפו והרכב טרם הגיע. התובע סבר שמדובר במעשה תרמית והגיש תלונה במשטרה.

בעלי החברה טען שנפלה טעות והצדדים הגיעיו להסכמים. בינתיים שישה חושים לאחר הזמנת הרכב הוא הגיע. בא כוחו של התובע קבל שהחברה הפרה כמה התחייבויות מלבד האיחור במסירת הרכ, וכן מצא לטענתו שמד הקילומטראז זויף, כךשבנכיסה לישראל הוא דיווח על על 31,244 קמ"ש, ובמעמד המסירה על כ-14,446 ק"מ, בעוד ההתחייבות היא ל-12,900 קמ"ש. החברה מצדה הכחישה את טענות הזיוף וטענה כי הלקוח איחר במועד התשלומים.

השופט קבע, לעומת זאת . "אין מנוס מהקביעה שלפיה טענות הנתבעת לעיכוב בהשלמת ייבוא הרכב עקב אי השלמת תשלומי התובע הועלו רק בדיעבד… ובניסיון למצוא תירוץ לעיכוב".

בנוגע למד קילומטראז' נקבע שהתובע סיפק ראיות שלא נסתרו על ידי החברה.  ועל בעלי החברה להרים מסך ולשלם על כך אישית: "כך כאשר התברר שנעשה ניסיון להונות את התובע בזיוף מד האוץ של הרכב, כך כאשר התברר שהנתבע עוסק בלא רישיון בעסקי ייבוא אישי של רכבים, וכך כאשר עסקינן בחברה משפחתית"