יובל שטייניץ – "נצטרך להעלות את גיל הפרישה לפנסיה"
חדשות    

יובל שטייניץ – "נצטרך להעלות את גיל הפרישה לפנסיה"

שר האוצר יובל שטייניץ "גילה את אמריקה". הוא העריך שצריך להעלות את גיל הפרישה לפנסיה במשך להחלטה של פרופ' עודד שריג  מנהל אגף הביטוח ושוק ההון באוצר לשנות את כללי המשחק בשוק הפנסיה, על רקע עלייה בתוחלת החיים.  אבל, איפה האדונים הנכבדים האלה היו עד עכשיו – זה לא סוד שתוחלת החים עולה, זה לא סוד שיש גירעונות פנסיונים; זה לא סוד שחברות הביטוח לוקחות סיכון כאשר הן מבטיחות קצבה לתקופת הפנסיה (אם כי לא צריך לדאוג להן – הן לוקחות בחשבון עלייה בתוחלת החיים). משום מה הסיפור הזה התפוצץ עכשיו, אבל זה יכל להיות לפני שלוש שנים, שנתיים או שנה, וזה גם יכל לחכות עוד שנה, שנתיים. מישהו החליט שעכשיו זה הזמן.

"בכל המדינות החברות ה-OECD, פרט לצרפת, מעלים את גיל הפרישה באופן שוטף", אמר יובל שטייניץ, שר האוצר, "ואנחנו באוצר בודקים את הנושא. אין לנו מענה מושלם ומוחלט לשחיקה בפנסיות של הציבור, ולא יהיה מנוס מהעלאת גיל הפרישה לגברים ולנשים בעתיד. זה קורה במדינות אירופה וזה יקרה גם אצלנו, אם נרצה ואם לא נרצה".

גיל הפנסיה לגברים הוא 67 ולנשים 64, וההערכות נוקבות בהעלאת גיל הפרישה לגברים ל-70 והעלאת גיל הפרישה לנשים ל-67 שנים.

בתגובה לדברים אלו, אמר ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת "אני לא אתן לשטייניץ להעלות את גיל הפרישה לגברים ולנשים. לפני שחושבים על צעד כזה, צריך בשלב ראשון לבדוק אם זה נחוץ ולמי צעד כזה תורם. מה שבטוח, זה לא יקרה בעתיד הנראה לעין".