חדשות    

יועץ המס חשוד שעזר לנישום להמציא הכנסות פטורות

קרדיט: pixabay

רשות מס הכנסה מנסה לעלות על הוצאות פיקטיביות וגם על הכנסות פיקטיביות. הדרך שלה, בין היתר – לבדוק הצהרות הון של נישומים ולנתח את הפער בין הצהרות הון עוקבות (להרחבה על הצהרות הון) באופן הזה הרשות עולה על רווחים והכנסות לא מדווחות, ועל פי החשד זה מה שהיה במקרה הנוכחי.

בית המשפט  השלום בתל-אביב-יפו, נעתר לבקשת פקיד שומה חקירות מרכז והורה על שחרורם בתנאים מגבילים של גיא סופר מגדרה, בעלים של "מרכז הפיצוחים" בגן יבנה, שוקי סיליקי מראשון לציון, בעל משרד ליעוץ מס המייצג את סופר מול רשות המסים, ושאול עבודי מנהל החשבונות של סופר.

על פי המתואר בבקשת המעצר, במסגרת השוואת הון, שנערכה לסופר על ידי פקיד שומה רחובות, נמצא גידול הון בלתי מוסבר בסכום של 900,000 שקל. סיליקי, מייצגו של סופר, מסר לפקיד השומה כי המקור לגידול ההון הוא הכנסות משכירויות לא מדווחות ואף צירף חוזי שכירות, אשר נחשדו כפיקטיביים. חשוב להדגיש כי הכנסות משכירות עד גובה מסויים פטורות ממס ובכלל – יש לגביהן הקלות מס משמעותיות.
בשל החשדות, נפתחה חקירה גלויה ביום 26/2/19, במסגרתה בוצעו חיפושים בביתו של סופר ובמשרדיהם של יועץ המס ומנהל החשבונות, ונמצאו מסמכים שיש להם קשר לחשדות הנחקרים.
עוד נכתב בבקשת המעצר, כי ממצאי החקירה עולה כי סופר ומנהל החשבונות שלו הודו כי פעלו בצוותא להכנת חוזי שכירות פיקטיביים לצורך הגשתם לפקיד השומה ובמטרה להתחמק מתשלום מס וכי יועץ המס, מייצגו של סופר ידע כי החוזים שהוגשו לפקיד השומה על ידו היו פיקטיביים והשלושה חשודים בהגשת מסמכים כוזבים במטרה להתחמק ממס.
שופטת בית משפט השלום בתל-אביב-יפו, רונית אופיר, הורתה על שחרורם של השלושה בתנאים מגבילים,  וקבעה לכל אחד מהם, בין השאר,  ערבות עצמית בסך 300,000 ₪, ערבות צד ג' בסך 150,000 ₪, ערבות בנקאית או הפקדת מזומן בסך 30,000 ₪ וצו עיכוב יציאה מן הארץ ל-180 ימים.