חיסכון פנסיוני    

יועץ, סוכן, משווק פנסיוני? מה ההבדלים ומה צריך לשאול?

מעודכן ל-08/2021

ליועץ, לסוכן ולמשווק אינטרסים אחרים. כדאי לשאול עליהם  ולהיערך בהתאם

שוק הפנסיה מספק מגוון רחב של מוצרים, מסלולי השקעה וכיסויים ביטוחיים.
עבור ליווי מקצועי יש לפנות למומחים פנסיוניים, שיכולים לסייע לכם בבחירת החיסכון הפנסיוני המתאים עבורכם. המומחים הללו נבדלים ביניהם במספר מאפיינים וצריך לדעת אותם.

המומחים הם יועץ פנסיוני,סוכן פנסיוני ומשווק פנסיוני. אלו ישאלו אתכם כמה שאלות: על המקצוע וההכנסה,  על הצב המשפחתי שלכם האם יש אנשים התלויים בכם לפרנסתם? ומה רמת הסיכון שאליה אתם מוכנים?

מה ההבדל בין יועץ,סוכן ומשווק? אלו תלויים  בזיקה לחברה. היועץ הפנסיוני הוא גורם חיצוני ואובייקיטיבי יותר, הסוכן הפנסיוני עובד עם כמה חברת וידחוף חברות שעובד איתן. המשווק הפנסיוני איש מכירות לכל דבר וימכור את המוצר של החברה. מכורח כך היועץ מקבל את התשלום מהלקוח, הסוכן מקבל עמלות מהחברות שעובד איתן והמשווק הוא שכיר של חברת הפנסיה.

לכן כדאי לשאול את המומחה הפנסיוני אם הוא יועץ, סוכן או משווק ולבקש תעודה ​​​​מתאימה. אם הוא ענה שהוא סוכן או משווק, בררו עם אילו חברות הוא עובד. כך אפשר לדעת אם יש לו אינטרס למכור  מוצר מסוים. מן הסתם, אם אתם מתייעצים עם סוכן זה אומר שיש מגוון מוצרים הקיימים בשוק שלא בהכרח יוצגו לכם –  כי הם אינם עובדים עם כל החברות. לאחר שביררתם את זה שאלו איזה מוצר מתאים לצרכים שלכם (קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קופת גמל) ומה הסיבות. בקשו לדעת יתרונות וחסרונות של המוצרים שנטען שמתאימים לכם. המומחה צריך לדעת באיזה מסלול השקעה כדאי לחסוך את כספי הפנסיה שלכם. שאלו אותו אם מדובר במסלול מתאים לגיל שלכם? מהי מידת הסיכון? ​חשוב מאוד לשאול על דמי הניהול, אלו יכולים לנגוס בפנסיה.    האםהם גבוהים ביחס לממוצע? ולעומתאנשים אחרים באותה חברה? בדקו  עם אחרים  כמה דמי ניהול הם משלמים והתמקחו כדי לשלם את דמי הניהול הנמוכים ביותר.​​ מהם הכיסויים הביטוחיים? האם הם מתאימים למצב המשפחתי והבריאותי? כמה אתם משלמים עבורם? נסו לשאול, מה  הקצבה החודשית שלכם בגיל הפרישה צפויה להיות? ובמקרה של נכות? ומה תהיה הקצבה עבור השארים?

בכל מקרה, אל תסתפקו בדעת מומחה אחד, אפשר להתייעץ עם מומחה נוסף מטעמכם, לחפש מידע בסרטונים ובאינטרנט ובמדריכים כמו באתר הון.

הייעוץ הפנסיוני בבנקים לא מתרומם

מה ההבדלים בין שלושת הכלים הפנסיוניים העיקריים