תיירות    

יוצאים לחופשה משפחתית בחיפה? אפשר להוזיל את העלויות

חיפה היא אחת הערים המרתקות ביותר על מפת ישראל. זוהי עיר יפה ועמוסת אטרקציות, שהופכת אותה למתאימה לשהות משפחתית בת מספר שעות או אפילו ימים. הגנים הבהאיים, מוזיאון המדע, טיילת לואי, גן החיות הלימודי בחיפה ועוד. נופש בחיפה מוצע בעלויות בהחלט סבירות בסטנדרטים ישראלים, אבל עדיין יש בו מקום לחסוך ולהוזיל את העלויות. במדריך הבא נראה לכם איך למצות את המקסימום מהביקור בחיפה במינימום הוצאות.

בחירה נכונה של בית מלון

אם אתם מתכוונים לשהות בחיפה יותר מיום אחד, אתם צריכים כמובן למצוא מקום לינה. ההיצע של מלונות בחיפה אינו אינסופי, אך עדיין יש מספיק אופציות מהן ניתן לבחור. המחיר של המלון תלוי בדרגה שלו וגם במיקום בעיר – מלונות ממש על קו החוף יהיו בדרך כלל יקרים יותר מאשר מלונות הנמצאים בלב או בשולי העיר – כשבגדול יש כמה רמות מחירים. לפי אתר Booking רוב המלונות בחיפה יצריכו מכם תשלום של כ-400-600 שקלים ללילה, אבל יש אופציות זולות יותר (כ-200-400 שקלים ללילה) וכמובן שגם יקרות יותר (כ-600-800 שקלים ללילה, או אפילו יותר).

יש מספר דרכים להוזיל את מחיר השהות במלונות של חיפה. כמו בערים אחרות על מפת ישראל, גם בחיפה המחירים של המלונות בחודשי הקיץ עשויים לעלות ביחס לתקופות הרגועות ביותר של השנה: לכן אם יש לכם מקום לפשרות, אתם יכולים לתזמן את התאריך של טיול בחיפה למועדים אלה. בהמשך לכך המחירים באמצע השבוע הם לרוב זולים בצורה משמעותית מאשר סוף השבוע. חשוב לנסות לבדוק מהם המבצעים המוצעים על ידי חברות התיירות או על ידי המלונות עצמם, כי הם עשויים לשנות את התמונה לחלוטין.

השאלה לגבי מועד ההזמנה הרצוי של מקום לינה בחיפה נשאלת פעמים רבות, אבל האמת היא שאין לה תשובה חד משמעית. יש מקרים בהם הזמנה מראש של מלון, שבועות או חודשים לפני מועד ההגעה לחיפה, תציע מחיר אטרקטיבי (כי המחיר עלול לעלות ככל שהתפוסה של מקום ההארחה גדלה). מן העבר השני של המשוואה, יש מקומות ובעיקר תקופות בהם דווקא הזמנה ברגע האחרון יכולה להבטיח את ההנחה הרצויה במחיר. הסיבה היא שהמלונות יעדיפו לארח אנשים במחירים מוזלים מאשר לא לארח אותם בכלל, ולכן ייתכנו "מבצעי כסאח" של הרגע האחרון. חפשו תמיד את המבצעים שמציעים המלונות, למשל לילה נוסף חינם, ילד ללא תשלום בחדר ההורים וכן הלאה.

חיסכון באטרקציות

כיום יש כל כך הרבה דרכים להוזיל את מחיר האטרקציות השונות בהן נתקלים במהלך טיול בחיפה, עד שזה נראה "חבל" לשלם מחיר שלם. אנחנו ממליצים לכם לסמן קודם כל מקומות פוטנציאליים לביקור במהלך טיול בחיפה, ואחר כך לברר לגבי כל אחד מהם מהן הדרכים להוזיל את העלויות. זה מתחיל כמובן עם המחירים המיוחדים לאוכלוסיות מוגדרות, כמו גם האפשרות לרכוש כרטיסים משפחתיים במחיר מוזל. בגן החיות הלימודי בחיפה המחיר למבוגר נכון לחודש יולי 2017 הוא 38 שקלים. עם זאת חיילים, סטודנטים, פנסיונרים ונכים מקבלים תעריף מוזל של 25 שקלים בהצגת תעודה מתאימה. יש גם הנחות עבור קבוצות או מנויים (ליחיד,  לזוג או למשפחה), אבל לדעתנו האופציות האלה פחות רלוונטיות בביקור נקודתי בעיר חיפה. במוזיאון המדע מדעטק, דוגמא נוספת, כרטיס למבוגר עולה 89 שקלים וילדים עד גיל חמש נכנסים חינם בהצגת תעודת זהות של ההורים. ניתן לרכוש כרטיס משפחתי מוזל – עד ארבע נפשות – ב-300 שקלים, ולהוסיף אליה ילד נוסף ב-40 שקלים. בהצגת תעודה ניתן לקבל מחירים מוזלים (סטודנטים, אזרחים ותיקים ונכים – 44.5 שקלים) או להיכנס בחינם (פר"ח, חיילים בשירות חובה או שירות מילואים, מדריכי טיולים ועוד).

לצד ההנחות האלה אנחנו ממליצים לכם לברר האם במסגרת כרטיסי האשראי שאתם מחזיקים בו או מועדוני הצרכנות שאתם חברים בהם תוכלו ליהנות ממבצעים אטרקטיביים: מניסיון יש לא מעט אופציות לחיסכון. בחיפוש מהיר באינטרנט מצאנו למשל מבצע 1+1 על מוזיאון המדע דרך לאומי קארד (תמורת פינוק). חברת ישראכרט, דוגמת נוספת, מקנה ללקוחותיה הטבות דוגמת כרטיס כניסה חינם למוזיאון העיר חיפה ולמוזיאון חיפה לאמנות. בחלק מהמקרים ניתן לרכוש מנויים לאטרקציות במחירים מוזלים, דוגמת מנויים לתיאטרון חיפה. כניסה לאתרים של כל כרטיס אשראי או מועדון לקוחות שאתם חברים בו טרם הנסיעה, ובדיקה של ההטבות הקשורות לחיפה המופיעות בהם, יכולים לחסוך לכם לא מעט כספים.

עוד משהו שאנחנו ממליצים לכם לעשות הוא לבחון את אתרי הקופונים למיניהם, שיכולים לספק הנחות של כ-50% על מחירי כניסה לאטרקציות ולאתרים שונים, הנחות על ארוחות במסעדות, הטבות על לינה במלונות ובמקומות אירוח אחרים וכן הלאה. שימו לב שחלק מהאטרקציות האלה הן תלויות תאריך, ולכן זה לא מובן מאליו שהן יתאימו לתכניות הביקור שלכם בעיר הנמל הצפונית. כמו כן חשוב לראות את האותיות הקטנות: מתי ההטבה תקפה (חלק מהקופונים אינם זמינים בסופי שבוע)? כמה קופונים יכולה לרכוש משפחה? האם צריך לתאם מראש מול אנשי המקום? וכן הלאה. התשובות לשאלות האלה עשויות להביא לכך שאטרקציה שנראית מצוין על הנייר לא תתאים לתכניות הספציפיות שלכם של טיול בחיפה.

התניידות בחיפה

בדרך כלל יום ממוצע של טיול בחיפה יכלול מספר אטרקציות מההיצע של העיר, ולכן צריך לחשוב מראש על צורת ההתניידות. חיפה נמצאת במרחק נסיעה סביר מרוב חלקי הארץ, כך שאפשר לעשות אליה את המסע ברכב (בין אם הרכב המשפחתי ובין אם רכב שכור). רבים בוחרים להגיע אליה ברכבת או באוטובוס, כאשר במקרה הזה רצוי לברר מהן הדרכים הקיימות עבורכם להוזיל את המחיר. ברכבת ישראל אין צורך בתשלום עבור עיוורים, תננדבים בשירות הלאומי, חיילים או ילדים עד גיל 5. הנחות יכולות לקבל אוכלוסיות שונות: אזרח ותיק יהנה מ-50% הנחה על נסיעות בכיוון אחד, בעוד שסטודנטים יקבלו כרטיסיה או כרטיסי הלוך-חזור בהנחה של 33% (מנוי סטודנט רגיל) או 50% (מנוי סטודנט מורחב). ילדים ונוער, זכאים הביטוח הלאומי, נכים, נכי צה"ל ועוד מקבלים הנחות שעשויות להגיע עד ל-50% גם כן. מידע על ההנחות ועל התנאים לקבלתן – לדוגמא הצגת תעודה מתאימה – תמצאו באתר של רכבת ישראל.

בתוך העיר יש מספר דרכים להתנייד. למי שיש כרטיס רב קו תקף מומלץ לרכוש מראש כרטיסיות והסדרי נסיעות, שמגלמים בתוכם הנחה מסוימת במחיר. בתחילת 2017 הצטרפה הכרמלית למערך התחבורה הציבורית של חיפה, כשהמשמעות היא שהסדרי ההנחות בתחבורה הציבורית בישראל קיים מאז גם על נסיעה בכרמלית. כך למשל ניתן לבצע החלפה של קו תוך 90 דקות ללא תשלום, וגם לשלב בין מספר אמצעי תחבורה שונים.

__________________-

מוזמנים לקרוא מדריכים אחרים שיחסכו לכם כסף בטיול בישראל – בירושלים, באילת או בים המלח.

לרשימת המדריכים המלאה לחצו כאן