חדשות    

יעקב רויטר, מזרחי טפחות – מחירי הדירות יירדו עד 5%-10%

עקב רויטר, מנהל פעילות המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות בראיון לגלובס - "בפועל יש לציבור שתי אופציות - לקנות דירה או לשכור דירה. האופציה לשכור דירה היא בעייתית. הדירות במצב רעוע, שכר הדירה גבוה ואין ודאות לטווח ארוך. לגור עם ההורים זה גם אלטרנטיבה גרועה כשיש לך משפחה משל עצמך...

יעקב רויטר, מנהל פעילות המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות בראיון לגלובס –  "בפועל יש לציבור שתי אופציות – לקנות דירה או לשכור דירה. האופציה לשכור דירה היא בעייתית. הדירות במצב רעוע, שכר הדירה גבוה ואין ודאות לטווח ארוך. לגור עם ההורים זה גם אלטרנטיבה גרועה כשיש לך משפחה משל עצמך, ולכן הריבית הנמוכה מביאה אנשים לקנות דירה. המציאות הוכיחה גם שכל מי שהמתין וישב על הגדר בתקווה שמחירי הדירות יירדו, התאכזב".

ביחס למחירי הדירות אמר רויטר – "מחירי הדירות יירדו עד לרמה של 5%-10% לא יותר מכך. בסוף הצורך לקנות דירה גובר על כל שאר הדברים".

רויטר לא חושש מהאטה במשק ופיגור בתשלומים – "הצורך לשלם משכנתא גדול מכל דבר אחר והישראלים יימנעו מהוצאות אחרות, העיקר לעמוד בתשלומי המשכנתא. אם אנחנו מזהים שאנשים מתקשים לשלם משכנתא, אנחנו ממליצים להם למכור את הדירה כדי שלא נגיע למצב שניאלץ להוציא אותם מהדירה. לכן אנחנו גם בוחנים תסריטים עתידיים, ולא נמהר לתת משכנתא למי שקונה דירה בדימונה בקומה רביעית בלי מעלית. כי בזמן אמת יהיה לו קשה למכור אותה, בניגוד לדירה בתל אביב".

הכנסו כאן לראיון המלא בגלובס עם יעקב רויטר