חדשות    

ירידה במסירות כלי הרכב החדשים, מי בכל זאת מוביל בשוק?

יונדאי, קיה וטויוטה בשלושת המקומות הראשונים

בחודשים ינואר-פברואר 2019 נמסרו בישראל כ-63 אלף כלי רכב חדשים. זו ירידה של 3.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. מתוכם בפברואר לבדו נמסרו כ-24,300 כלי רכב בלבד, כלומר חלה ירידה של כ-% 7 לעומת חודשים אלו בשנה שעברה. הירידה מגיעה למרות צפי של חלק גדול מהשוק לעליית מחירים באפריל.

מי שהובילה במסירות כלי הרכב בחודשיים הראשונים של השנה היא יונדאי עם 11,390 מסירות, עלייה של 15% לעומת אותה התקופה  בשנה. קיה, במקום השני, העלתה על הכביש כמעט 8,000 כלי רכב, ירידה של 4.5%. את המקום השלישי תופסת טויוטה עם כ- 6,510 כלי רכב, ירידה של כ-4%. סקודה, אחריה במקום הרביעי, עם כמעט 5,300 כלי רכב, עלייה של 13%. מיצובישי, במקום החמישי, מסרה 3570 כלי רכב, עליה של 5%. מאזדה תופסת את המקום השישי, ומסרה 3264 כלי רכב, ירידה של 21%.

בפלח היוקרה ממשיכות הירידות החדות בהובלת שלושת המותגים הגרמנים, שמובילים מסורתית את השוק – שלושתם רשמו ירידה דו-ספרתית לעומת השנה שעברה.

הסיבה לירידות היא הפקקים בכבישים, הקושי להיפטר מן המכונית הישנה והצמצום בהיקף המימון לרכישת רכב.

על פי הערכות בענף, גם במרס הקרוב תורגש מגמת הירידה, בין היתר לנוכח העובדה שיבואנים רבים מעדיפים דווקא להחזיק במכוניות שנמצאות כעת בישראל – ולמכור אותן רק לאחר פרסום מחירוני אפריל.

בשנת 2014 עלה היקף יבוא כלי רכב נוסעים בשיעור של כ-24% לעומת אשתקד

 

 

תקנות המזהמים החדשות ייקרו את כלי הרכב יותר מהצפוי