ירידה של 1.9% בפדיון רשתות השיווק במאי-יולי; ירידה של 3.3% ברשתות המזון
חדשות    

ירידה של 1.9% בפדיון רשתות השיווק במאי-יולי; ירידה של 3.3% ברשתות המזון

בחודשים מאי-יולי נרשמה ירידה של של 1.9% בפדיון של רשתות השיווק, כך מוסרת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בפדיון של רשתות המזון נרשמה ירידה חדה אף יותר בשיעור של 3.3%. הירידות נרשמות לאחר יציבות בפדיון שנרשמה בחודשים פברואר אפריל. הנתונים הם מנוכי עונתיות ומתייחסים לתקופה המקבילה ב-2017.

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים כגון מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

הנתוניםשפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הם ראשוניים ומבוססים על מידע מהרשתות המובילות, בהודעה שתפרסם הלשכה בחודש בחודש הבא יתפרסם מידע מקיף לאחר קבלת המידע מכל הרשתות הנחקרות.

הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.