ע"פ נתונים שפירסמה חברת לאומי קארד, לתקופה שבין 8 ביולי, לבין 2 באוגוסט, תקופת צוק איתן, נרשמה ירידה של 4.5% בהוצאות האשראי של הלקוחות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידה דרמטית, וזאת בהשוואה לעלייה ממוצעת של 8% בשנים האחרונות. התחום שנפגע ביותר בתקופת הלחימה הוא ענף הטיסות והתיירות, שהציג ירידה של 17.4%. אחריו נרשמו ירידות בהוצאות על דלק, חשמל וגז (10.6%–), מוצרי פנאי ובידור (9.9%–), הוצאות על הלבשה והנעלה (7.2%–), תחבורה (6.7%–) וחנויות כלבו (4.9%–). ענף היחיד שהציג מגמה הפוכה הוא ענף המזון הקמעוני שנותר יציב, ואף חווה עלייה מסוימת. נתוני לאומי קארד אמנם מעידים על ירידה מינורית של 2 עשיריות האחוז בקטגוריית המזון, המשקאות והטבק, אבל קטגוריה זו כוללת בתוכה גם את ההוצאה על מסעדות ובתי קפה, שנפגעה מאוד ממהלך הלחימה. כדי לבודד את ענף המסעדות ובתי הקפה, ניתן לפנות לנתונים שהציגה חברת ישראכרט בשבוע השלישי ללחימה — ולפיהם, ענף זה חווה ירידה כללית של 7%.
ע"פ דהמרקר, נתוני חברת המחקר נילסן שפורסמו באחרונה לימדו על העדפה של לקוחות לרכישה ברשתות העירוניות, גם במחיר של מחירים גבוהים יותר, על פני הרשתות והפורמטים המוזלים הנמצאים מחוץ לערים. רשתות שמציעות שירות משלוחים באינטרנט חוו גידול חד בהזמנות באפיק זה. לפי נתוני אתר Mysupermarket, המאפשר לבצע השוואת מחירי אינטרנט של הרשתות ושליחת הזמנות אליהן, כמות ההזמנות האינטרנטיות בתקופות המבצע עלתה פי שניים־ארבעה בערי הדרום אשדוד, אשקלון ובאר שבע. עלייה משמעותית הורגשה בערים נוספות: בחולון ובנס ציונה חלה עלייה של 40%, ובראשון לציון עלה שיעור הזמנות המזון ברשת ב–50%. בתל אביב ובפתח תקוה חלה עלייה מתונה יותר, של 10%.
בענף מצביעים על מגמה נוספת, שטרם אומתה בנתונים מספריים, שלפיה חנויות בקניונים מרכזיים, שנהנו מתנועה גדולה של לקוחות מהמגזר הערבי — חוו ירידה במספר המבקרים בשל העדפה של רכישות בתוך המגזר. הגידול ברכישות האונליין אינו מאפיין רק את תחום המזון, אלא גם את ענף הטיפוח. נתונים שפירסם אתר "הביתה", שמציע למכירה מוצרי פארם, מלמדים על עלייה של 187% בתנועת הגולשים באתר, ועל גידול של 85% במספר העסקות במשך ארבעת שבועות הלחימה.