חדשות    

ישראכרט יחליף את רב-קו ברכבת?

ישראכרט - מועדון יותר

כך תיחסך הטעינה ברב-קו וגם הדפסת כרטיסי נייר

רכבת ישראל תשתשמש בישראכרט לפיילוט שמטרתו תשלום בכרטיס אשראי בשערי הרכבת, .

מטרת הפיילוט לאפשר לנוסעים שלא מחזיקים ברב קו, ובהם תיירים, לשלם בכרטיס האשראי  וגם לחסוך את הליך הטעינה

לאחרונה  פרסמה הרכבת קול קורא בקרב חברות האשראי לפתח תשתית תשלום חכמה לנוסעים באמצעות טכנולוגיה מבוססת EMV ובשיטת ה־contactless (תשלום ללא מגע). כדי שבסופו של דבר כל אדם שמחזיק כרטיס אשראי יוכל לשלם איתו בשערי השירות של הרכבת

רק ישראכרט נענתה.  זו החברה היחידה שהנפיקה לכל הלקוחות שלה כרטיסי אשראי בינלאומיים שניתן לשלם איתם בטכנולוגיה ללא מגע. מקס, לאומי קארד לשעבר, וכאל אמנם נמצאות בתהליך דומה של המרת הכרטיסים לכרטיסים מבוססי הטכנולוגיה החכמה, אך זה טרם רה.

הפיילוט יכלול בשלב זה רק את עובדי ישראכרט ובני משפחותיהם, משום שישראכרט צריכה לבצע התאמות בכרטיס האשראי הקיים כדי להתאים אותו להתחבר למנגנונים של הרכבת. את ההתאמות תבצע ישראכרט בשלב ראשון רק בכרטיסים שתנפיק לעובדים שלה ולבני משפחותיהם שישתתפו בפיילוט. הרכבת מצדה נדרשת לרכוש מנגנונים חדשים מספקיות מסופי התשלום משום שהם מזהים כיום רק את כרטיס הרב קו או את כרטיסי הנייר.

ברכבת חושבים ששימוש בכרטיס אשראי יפחית את התורים ויגביר את תנועת הנוסעים ברכבת במקום שיצטרכו להפיק את הכרטיס מנייר בעמדות התשלום או להטעין את הרב קו.. החיסרון של הפיילוט כרגע שהוא לא כולל בשלב הנחות כמו חופשי יומי או כרטיס שבועי או חודשי שמציע הנחות לריבוי נסיעות. הפיילוט צפוי להתחיל במהלך 2019.

לאחרונה דווח שיראכרט תשתף פעולה עם וריפון בתחום מסופי התשלום וזה כצעד למציאת אפיקי הכנסה חדשים לאחר הפרידה המתוכננת מבנק הפועלי.

הצדדים צפויים לחלוק בהכנסות ממכירת המסופים, כך על פי ההסכם שנחתם ביניהם, כאשר שיתוף הפעולה צפוי להתחיל במחצית הראשונה של 2019 ויהיה בתוקף עד מרץ 2022, ויחודש על בסיס שנתי.

לקוחות ישראכרט, עבור הנחה בעמלה תשלמו יותר

רב קו – כל מה שצריך לדעת

רב קו – איפה מטעינים, איך טוענים וכמה זה עולה?

השכרת אופניים מתחנות הרכבת