חיסכון פנסיוני    

יש לכם קופת גמל לא פעילה? אם היא עד 7 אש"ח – אפשר לפדות ללא מס! לא לפספס!

ההוראה שונתה – הפטור התארך – הכנסו  כאן לפרטים הנוספים

עד סוף חודש מרץ 2015  ניתן למשוך קופת גמל לא פעילה, שבה עד 7,000 שקל, ללא תשלום מס. מי שלא ימשוך את הכספים, יחכה עד לגיל 60. מי שימשוך שלא בתקופת ההטבה יישלם מס בשיעור של 35%.

מעבר ליתרון במס כדאי למחזיקי קופת גמל לא פעילה (וקטנה)  למשוך כי ב-2016 דמי הניהול שגובות הקופות יהיו קבוע והוא עשוי לבטא שיעור דמי ניהול גבוה. עד עכשיו דמי הניהול הסתכמו ב-1.1%. החל מ-2016 דמי הניהול יעלו ל-6 שקלים בחודש, 72 שקלים בשנה. המשמעות, ככל שהקופה קטנה יותר כך דמי הניהול האפקטיביים גדולים יותר – דמי הניהול האלו בקופה שבה 3,000 שקל, הם קרוב ל-2.5%. בקופה של 1,000 שקל, מדובר בדמי ניהול של 7%.

בקיצור, אם יש לכם שאריות של קופות גמל, עדיף לכם (לרוב) לממש את הקופה עד סוף החודש. לא לשכוח!

משיכת הכספים אפשרית רק אם הקופה לא פעילה (שלא מופקדים בקופה כספים חדשים). הפרוצדורה די דומה בכל הקופות – עליכם לברר באיזה בנק מטפלים במשיכות הכספים, ועליכם למסור פרטים ולחתום על הטפסים הבאים – טופס בקשה למשיכת הכספים עם חתימת העמית;   תצלום תעודת הזהות של העמית; צילום של צ'ק מבוטל או טופס מהבנק שמאשר בעלות על חשבון הבנק.

קופות הגמל אמורות להעביר את הכספים תוך 10 ימים ממועד הבקשה.

ועכשיו אתם בטח שואלים – יש לנו בכלל קופת גמל כזו? התשובה נמצאת באתר משרד האוצר, שבו חיפוש אחרי כספי פנסיה אבודים. אבל, באתר אין מידע על היקפי הסכומים , והוא מוגבל מבחינת מספר השאילתות.

איתור כספים בקופות גמל