אחזקת דירה    מדריכי דירה ומשכנתא    

כמה עולה להחזיק בית פרטי

house
מעודכן ל-10/2019

בית פרטי  לרוב דורש יותר תחזוקה מדירה רגילה, לצד גינון, הניקיון  הוא לשטח גדול יותר,  לעיתים יש אזעקה, תאורה שדולקת כל הלילה, שיפוץ ואיטום לשטחים ועוד, כמה כל זה עולה. יש לציין שאפשר לחסוך על הכול אם עושים את העבודה בעצמך.

גינון

עלות הגינון תלויה בגודל הגינה ובסוג הדשא. דשא סינתטי אכמובן לא דורש הרבה תחזוקה ולא צורך מים אבל אם החלטתם שאתם רוצים דשא טבעי, ניקיון וכיסוח יעוה לפי גודל הגינה. בעוד בגינות חצר  המחירים הם בערך 100-700 שקל לחודש, בגינות גדולות התחזוק יכול להגיע גם ל-3,500 שקל ובקצה העליון אף 7,000 שקל. זה כולל לא רק את הכיסוח והניקיון אלא גם דישון והדברה ופעלות נוספות להחזקת הגינה.

עוזרת או חברת ניקיון

עוזרת גובה בין 50 שקל ל-70 שקל לשעה, לא כולל נסיעות ודמי ביטוח לאומי ופנסיה, אם משלמים באופן חוקי. בתים גדולים  ומרובי חלונות יכולים להוסיף עוד שעה-שעתייים ניקיון.

לעומת זאת ניקיון בתים בכניסה לבית חדש מסתכם באלפי שקלים.

בטווח המחירים הזה:

  • ניקיון בית בעל 3 חדרים ללא תכולה – ניקיון זה מוגדר ניקיון כללי, לפני מעבר דירה או לאחר שיפוץ. סוג ניקיון זה כולל קרצוף של הרצפות ע"י מכונת פוליש והוא מוצע בטווח המחירים שבין 800 ל-1,200 שקל.
  • ניקיון בתים מחיר 3 חדרים כולל תכולה – אם בדירה יש תכולה עולה המחיר בהתאם. דירה בעלת תכולה דורשת הרבה יותר זמן של ניקוי ותשומת לב לתכולה.  מחיר ניקיון מסוג זה יעלה 1,000-1,600 שקל.
  • ניקיון תריסים וחלונות בבית 3 חדרים יעלה בין 400 שקל ל- 1,000 שקל.
  • ניקיון בתים  עבור בית הכולל 4 חדרים יעלה 1,000-2,000 שקלים. אם השירות כולל גם פוליש וקס, מחירו יעלה בין 1,200-2,200 שקל.
  • אם מדובר על בית 4 חדרים אשר כולל תכולה, מחיר ניקוי יטפס בעוד כ-400 שקל.
  • ניקיון של בית 4 חדרים לאחר שיפוץ (ניקיון יסודי) יעלה בין 1,300-2,200 שקל.
  • ניקיון בית הכולל 5 חדרים ללא תכולה וללא פוליש ווקס: 1,200-2,500 שקל.
  • האם הבית כולל גם תכולה: 1,400-2,700 שקל.
  • ניקיון בתים מחירים עבור תריסים וחלונות בבית 5 חדרים: 500-1,300 שקל.
  • ניקיון לאחר שיפוץ בבית 5 חדרים: 1,000-2,500 שקל.

אם יש יותר ממפלס אחד ניקיון פלוס פוליש לדירת ארבע חדרים יכול להגיע גם ל-2000 שקל, ובחמישה חדרים 2300 שקל. הרבה חלונות וקירות זכוכית  יעלו עוד 20% ממחיר הניקיון הכולל.

חשוב לציין שייתכנו גם דירות גדולות עם כמה מפלסים אך אלו נפוצים יותר בבתים פרטיים. בכל מקרה מה שקובע את המחיר הוא גודל הדירה, מפלסים, חלונות ולא עצם היות בית פרטי.

הוצאות על מים וחשמל בבית פרטי

חשמל נקבע לפי הצריכה, כך שאם לא צרכתם הרבה חשמל בדירה רגילה, סביר להניח שהחשמל יעלה אותו דבר, ואתם בהחלט לא חייבים תאורת לילה. עם זאת, אם יש יותר נפשות ויותר חדרים עם מיזוג, מחיר החשמל עולה . כך אם אתם משאירים אורות דלוקים בכל החדרים. גם כאן ההוצאה היא גודל הדירה ולא על עצם הבית  פרטי.

היתרון בבית פרטי הוא שאתם אחראים לתחזוקה של הבניין, כך שאם יש נזילה בבניין  אתם יכולים לספוג את זה ולתקן במהרה. כמו כן אפשר להיערך מבעוד מועד למנוע תקלות, מה שקשה יותר בבניין משותף. גם חשבון המים תלוי בצריכה ובמספר הנפשות, עם הנחה למספר הנפשות. מה שיכול להעלות את המחיר הוא אחזקת הגינה. תצרוכת המים משתנה לפי האזור, כאשר בערבה ואילת התצרוכת הכי גבוהה וברצועת החוף ובמישור החוף התצרוכת הכי נמוכה. כמו כן גם זה תלוי בסוג הצמחייה, כשפרחים וירקות דורשים יותר השקייה, אחר כך עצי פרי ודשא, אחר כך דשא לבדו ולבסוף שיחים ועצי נוי. וכמובן שבקיץ נשקה יותר מבשאר העונות ברוב הצמחייה.  כך למשל 3.5 ליטר מים לגינת 150 מ"ר  תעלה 36.75 שקל בשבוע אלא שהרבה צרכנים משקים פי שבעה מהצורך.

שיפוצים

השיפוצים בבית פרטי הם גם יתרון וגם חיסרון. אומנם אתם קובעים מתי וכמה לשפץ, אבל כל העלויות נופלות עליכם ואין לכם עם מי להתחלק. גם כאן המחיר תלוי בגודל הדירה ובעבודות השיפוץ. בית ישן כמובן דורש יותר תחזוקה וזה גם תלוי במיקום הבית, כשבאזורי הביקוש השיפוצים יקרים יותר. כך למשל בית בן 140 מ"ר בגבעת עמל בתל אביב בת קומה אחת שלא שופץ מאז שנות החמישים, עם חיזוק קורות הגג, פירוק אזבסט, יציקת רצפה, עיצוב, תכנון וריהוט  – שיפוצו עלה 480 אלף שקל. בדירות שיפוצים כאלו גדולים הרבה יותר  נדירים קשים למימוש

אזעקה ואמצעי בטיחות

התקנת מערכת אזעקה קוויות עולה 1,700 -3,500 שקל, אלחוטית, 3,000-5,000 שקל, מצלמות 3500-5500 שקל. בדירה בננין משותף אלו מתקזזות עם דמי הניהול ומתחלקות עם שכנים רבים.

ארנונה

בחלק מהרשויות תשלמו יותר ארנונה על בית המסווג כפרטי, אבל לא בהכרח, בסביון למשל משלמים בסביבות 40 שקל למ"ר על וילה

סיכום

רוב התחזוקה של בית פרטי אינה קשורה להיותו פרטי, אלא  לגודל שלו ולמפלסים שלו. כך שאם אתם גרים בפנטהאוז, לא בהכרח תשלמו פחות על תזחוקה מאשר בבית פרטי בן שתי קומות, ותחזוקה של וילה בת ארבעה חדרים לא תעלה הרבה יותר מדירת ארבעה חדרים עם חצר קטנה. לעומת זאת, בית גדול עם גינה גדולה יעלו את העלויות, ונזכור שנדירות מאוד דירות של מעל שישה חדרים. שיפוץ מקדים של בית פרטי יכול למנוע שיפוצים חוזרים ונשנים בבית וגם לא תצטרכו לקבל אישור של השכנים. מה שהכי מייקר בית פרטי לעומת דירה רגילה הוא מחיר הבית עצמו וגם כאן בית פרטי בפריפריה יכול לעלות אפילו פחות מדירת ארבעה חדרים בתל אביב ברכישה. לעומת זאת בנייה של בית פרטי יכולה להגיע ל-4,000 –8,000 שקל למ"ר, אבל המטר הוא הפרמטר הקטן ביותר, המפרט, תוכנית הבנייה,  החומרים וסוג אנשי המקצוע שבחרתם לעבוד איתם הם שקובעים את המחיר. ואת זה אפשר לבדוק רק אם יש מקצוע שיבדוק את התוכנית שלכם.

שיטות בנייה פעם והיום

מנקה או חברת ניקיון, איך בוחרים וכמה עולה

שכונת רמת אביב ג', תל אביב – תעודת זהות

פנטהאוז – יתרונות וחסרונות

דירת גן – כל מה שצריך לדעת