עסקים קטנים    

כמה עצות ליצואן המתחיל

מעודכן ל-05/2019

הדרך הכי טובה לעסק להתרחב היא לפנות לשווקים נוספים במדינות נוספות. אבל יש גם סיכונים, פערי מטבע, שפ,ה רגולציה שונה במדינות שונות. אז מה כדאי לעשות?

למדו את השווקים בחו"ל: זהו מי המתחרים שלכם ביצוא לחו"ל, מה רמת המחירים, מה הרגולציה. בחרו בשלב הראשון שוק עיקרי אחד בכמה שיותר אתרי מידע, כמו כמו אתר המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אתר מכון היצוא ועוד. דרך נוספת היא השתתפות בתערוכות בחו"ל

תוכנית עסקית: : לאילו מדינות מיועד המוצר שלכם בשלב הראשון? מה תהיה השפעת הייצוא על כמות הייצור הנוכחית? ולאחר חישוב כל העלויות: האם זה בכלל כלכלי? תוכניות עסקיות מקטינות את הסיכון.

יש סיוע ליצואנים:  בישראל קיימים לא מעט גורמים שיכולים לסייע לעסקים המשווקים בחו"ל – ומאודכדאי להיעזר בהם: מכון היצוא, מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, החברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ, וכמובן – מקביליהם במדינות היעד.

שיטות התשלום הבטוחות:  בת שיטת התשלום מושפעת  גודלו היחסי של העסק הקונה לעומת העסק המוכר; אופי היחסים בן הצדדים סוג הסחורה; המצב הפוליטי וחוקים ותקנות. המטרה של כל אלה היא לבחור באמצעי התשלום הבטוח ביותר, שלא יחשוף את העסק המייצא לסיכונים פיננסיים או תרגילי עוקץ. עדיף לבחור יותר משיטת תשלום אחת.

כדאי לאתר מפיצים: נסו לאתר מפיצים שמכירים את התחום שבו אתם עוסקים ואל תשכחו לבטא כל הסכמה בכתב.

חפשו שותפים מבפנים:  שותפים עסקיים יורידו מכם חלק מהאחריות, ייסייעו מבחינה כלכלית. תנו עדיפות לשותף עסקי עם ניסיון מסוים ביצוא ובעיקר בשוק היעד ןההצלחה תגדל. אז בהצלחה