חדשות    

כפר סבא מצטרפת לרשימת הערים המגבילה תמ"א 38

לא רק רמת גן וגבעתיים, גם כפר סבא מצטרפת לרשימת הערים שמגבילות בפועל תמ"א 38. עיריית כפר סבא כבר ביטלה שני פרויקטים מסוג תמ"א 38 למרות שקיבלו היתרי בנייה. היזמים ערערו לוועדת הערר המחוזית מרכז. עיריית כפר סבא הסבירה  כי היא מתעתדת לשקוד על תכנון כולל לארבעה מתחמי תמ"א 38, ובהם שני המתחמים המדוברים.

אחד המתחמים "מתחם גאולה"ובו שישה מבנים בני 48 דירות. התוכנית כוללת הריסה של המבנים הקיימים ובניית ארבעה בניינים ובהם 145 דירות.  הפרויקט השני הוא ברחוב סוקולוב 8-4 בעיר. במתחם דירות שיחליפו 105 דירות חדשות בבניינים בגובה של 10 קומות. אף שבחודשים האחרונים ניתנו היתרי בנייה לשני הפרויקטים,  הודיעה הוועדה המקומית ליזמים, כי היא מבטלת את מתן ההיתרים, והעירייה הודיעה שהיא תקדם תוכניות התחדשות עירונית בארבעה מתחמי שיכונים: ברחובות התפוז, ששת הימים, סוקולוב וההסתדרות. כך שתי תוכניות תמ"א התבטלו

"הדיירים חוזרים שבע שנים לאחור, שאז נחתמו ההסכמים בינם לבין החברה היזמית", אומר טל ברוך מחברת TABA, העוסקת בקידום תמ"א 38 ומייצגת דיירים בשני הפרויקטים. "היום אני לא רואה אותם חותמים על הסכמים, כי האמון שלהם במערכת נפגע מאוד והם גם לא מעוניינים בתכנון של העירייה, למקם מתחת לדירות שלהם חנויות ומשרדים", הוא הוסיף.

תגובת עיריית כפר סבא: "לא הופרשו שטחים לצורכי ציבור, לא הורחבו דרכים בהתאם לצורכי העיר ולא נבחנו הצרכים הפרוגרמטיים הנובעים מתוספת יחידות דיור. באותו אופן אושר בניין נוסף ברחוב סוקולוב בעיר, ועוד שני מבנים בצמוד לו עמדו לפני דיון בוועדה. יובהר כי במועד אישור הבקשות, לא היה מהנדס עיר או אדריכל עיר בתפקיד, והבקשות, אשר להן השלכה ציבורית רחבת-היקף, אושרו למרות זאת", נכתב בתגובת העירייה. "עם כניסת ראש העיר החדש רפי סער לתפקידו, מונו ללא דיחוי בעלי תפקידים בתחום התכנון העירוני כנדרש: מהנדסת עיר ואדריכלית עיר. בעלי תפקידים אלה מצאו כי האישורים שניתנו לחלק מהפרויקטים נוגדים ומסכלים תכנון עירוני מושכל, אינם נותנים מענה לצורכי הציבור העולים מתוספת יחידות דיור, ואינם מהווים התחדשות עירונית, אלא מאפשרים אך ורק התחדשות של הבניין במגרש הפרטי. אי לכך, בקשות ספציפיות אלה הובאו לדיון חוזר לעדכון החלטה".

בעיריית כפר סבא אפשר לעבוד אחרי גיל הפרישה בלי בעיה