מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיסי אשראי נטענים – כל מה שצריך לדעת

מעודכן ל-01/2020

בשנים האחרונות התפתח שוק כרטיסי האשראי והשתנה ללא היכר. לכרטיסים המסורתיים שאכלסו כל ארנק נוספו כרטיסי אשראי ייחודיים מסוגים שונים, למשל כרטיסים של רשתות, חברות תעופה, מועדוני לקוחות ועוד.

כמו כן, לשוק נכנסו בשנים האחרונות גם כרטיסי הדביט שהם כרטיסים לתשלום במזומן (להרחבה על כרטיסי דביט), ובמקביל חל גידול משמעותי בכמות של הכרטיסים הנטענים. הכרטיסים האלו מוגבלים לסכום שנטען, ויש לזה יתרון גדול. בעוד בכרטיסי האשראי "הרגילים" ניתן לבזבז כמעט כל סכום, לדחות את התשלומים ולאבד שליטה בחשבון, בכרטיסים הנטענים יש שליטה מלאה – צרכן המשלם בדביט אינו חי על מסגרת אשראי, משום שאין כזו, וזה חשוב. בצורת התשלום הזו הוא שולט בהוצאות בחשבון הבנק. הוא מרוויח – מקבל הנחת מזומן. הוא חוסך בעלויות הריבית, חוסך בעמלות משיכה מכספומט וקונה מבוקר יותר – בהתאם למה שיש לו, ולא בהתאם למה שיהיה לו. הייעודים של הכרטיסים שונים וקהל היעד שונה, אבל כל הכרטיסים הנטענים מהווים בעצם אמצעי תשלום נוסף.

כרטיס נטען של בנק הדואר

בנק הדואר מציע לכולם כרטיס אשראי נטען, שניתן להטעין ולרכוש בו מוצרים עד 20 אלף שקל. על פי הנהלת בנק הדואר, הכרטיס הזה מיועד לשלושה קהלים – אנשים היוצאים לחו"ל, כאלו המבצעים קניות אונליין ועבור כמיליון תושבי ישראל שמסורבים בפתיחת חשבון/כרטיס אשראי על ידי הבנקים. היקף הכרטיסים הנטענים בישראל הוא כ-1.7 מיליון – כשליש מכמות האנשים שרשאים להחזיק בכרטיס. במדינות אירופה המערבית, כמעט לכל אדם יש כרטיס נטען, ומכאן הפוטנציאל הגדול בתחום – כך לפחות סבורים בבנק הדואר.

הכרטיס של בנק הדואר ניתן להטענה של עד 20 אלף שקל בתמורה ל-2% מכל טעינה. אין עמלה בטעינה של מט"ח, ועלות ההנפקה של הכרטיס היא 45 שקל לחמש שנים. כשהושק בשנת 2018, הוגבל השימוש בכרטיס לגיל 18 לפחות, אבל מאז כבר יישר בנק הדואר קו עם הבנקים האחרים והוא מאפשר את השימוש מגיל 16.

"חבר" למשל הנפיק ב-2015 את הכרטיס הנטען "חבר שלי", המיועד לאנשי כוחות הביטחון שאינם משרתים בצה"ל. הכרטיס החדש מצטרף לשני כרטיסים נטענים ותיקים יותר של חבר: "חבר של קבע" ו"חבר טעמים" המיועדים למשרתי וגמלאי צה"ל.

רמי לוי השיק באותה שנה כרטיס נטען בשיתוף עם ישראכרט; בנק דיסקונט השיק ב-2013 את הכרטיס הנטען "מפתח 2go" (בשיתוף עם כאל), המיועד בעיקר לילדים; וכאל השיקה כבר בשנת 2007 כרטיס ויזה נטען בשיתוף דואר ישראל, המיועד בין היתר לעובדים זרים, לבני נוער ולמי שרוצה לרכוש באינטרנט בכרטיס שאינו חושף את פרטיו האישיים.

הנה הסקירה של גלובס על  מגוון הכרטיסים ועל  ההבדלים ביניהם

עדכונים:

כרטיס שכר נטען של בנק לאומי ובנק ירושלים – מה אפשר לעשות בו?

כרטיס נטען פלוס קארד – יתרונות וחסרונות

כרטיס נטען – למוגבלי חשבון בבנקים ולעובדים זרים

כרטיס אשראי לילדים – מה האפשרויות? יתרונות וחסרונות

כרטיס ויזה נטען – Cal

חושבים לפתוח חשבון בפיוניר או בפייפל? ערכנו עבורכם השוואה

כרטיס פיוניר – הפתרון האידיאלי למסחר באינטרנט!

 

מדריכים קשורים:

הלוואות דרך חברות כרטיס האשראי – כדאי? לא בטוח

לבטל כרטיסי אשראי מיותרים – זה עולה לכם הרבה כסף

כרטיס האשראי נגנב או אבד – הנה הפעולות שצריך לעשות