חדשות    

לא משחק ילדים: פוםוום חתמה על הסכם אסטרטגי עם Merlin Entertainments

מעודכן ל-06/2021

החברה תספק שירותי תיעוד חווייתי לכ-15 אתרים של מרלין, מפעילת פארקי השעשועים השנייה בגודלה בעולם ■ בין אתרי הפעילות שנכללים בהסכם: פארקי לגולנד, מאדם טוסו, סי-לייף, לונדון איי ועוד 2 אתרים חדשים בארצות הברית

חוזה תיעוד ענק, הגדול ביותר מסוגו שנחתם בתעשייה אי פעם: חברת פוםוום, שפיתחה מערכת טכנולוגית לצילום דיגיטלי מבוסס תוכנת זיהוי פנים ובינה מלאכותית, מעדכנת כי התקשרה בהסכם מסגרת לשיתוף פעולה עם קבוצת פארקי השעשועים השנייה בגודלה בעולם – Merlin Entertainment (מרלין).

במסגרת ההסכם תספק פוםוום למרלין באופן בלעדי ב-5 השנים הבאות שירותי תיעוד חווייתי ב-15 אתרים שמפעילה מרלין באירופה ובארצות הברית, ובהם פארקי לגולנד, מאדם טוסו, סי-לייף ולונדון איי. החוזה כולל 12 אתרי פעילות באירופה – הגדולים והמשמעותיים שמפעילה מרלין ביבשת, ו-3 אתרים חשובים של החברה בארצות הברית – פארק לגולנד בקליפורניה ופארק לגולנד ניו יורק, אתר חדש לחלוטין שבפיתוחו הושקעו מאות מיליוני דולרים.

מרלין היא מפעילה גלובלית של פארקי ואתרי שעשועים ובילוי, והיא נחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם בתחומה. מרלין מתפעלת למעלה מ-130 אתרי בילוי ב-25 מדינות ברחבי העולם, בהם אתרים מוכרים רבים – כגון מאדאם טוסו וה- London eyeבבריטניה, אתרי לגולנד, ואחרים. טרם  פרוץ מגפת הקורונה דיווחה מרלין על תעבורה של כ-67 מיליון מבקרים בשנה באתריה השונים.

לאחרונה עדכנה פוםוום כי בהתאם לתוכנית ההקלות הממשלתית באנגליה, בצל אירוע הקורונה, נפתחו ב-12 באפריל 2021 מחצית מהפארקים באנגליה בהם פועלת החברה, וב-17 למאי, במסגרת הקלות נוספות, נפתחו גם אתרים הנמצאים במתחמים סגורים. כיום כ-13 מתוך 16 האתרים באנגליה בהם פועלת החברה פתוחים לקהל.

הכנסותיה של פוםוום מאתריה בבריטניה במחצית השנייה של 2020 עמדו על כ-20 מיליון שקל והיוו כ-70% מסך הכנסות החברה. עוד ציינה החברה לאחרונה כי נכון למועד הדיווח (17 במאי), 17 מתוך 25 האתרים באירופה שבהם החברה מספקת את שירותיה פתוחים לקהל, וזאת בנוסף ל-10 האתרים בארצות הברית שבהם החברה מספקת את שירותיה ואף הם פעילים כולם. למיטב ידיעת החברה, יתר האתרים באירופה בהם החברה פועלת ומספקת את שירותיה צפויים להיפתח החל בחודש יוני 2021.

עוד דיווחה החברה לאחרונה, כי מימשה את האופציה אשר הוקנתה לה במסגרת עסקת רכישת נכסי Picsolve, לרכישת מניות חברה בת שלPicsolve  בארה"ב (Picsolve Inc.), המעניקה שירותים בכ-10 פארקים ברחבי ארה"ב, ובהם לגולנד פלורידה, מוזיאון חיל האוויר וגן החיות של סן דייגו.

בחודש שעבר דיווחה פוםוום על מינויו של ראיין שפירו לתפקיד יו"ר החברה. שפירו מביא עימו  ניסיון ורקע מקצועי רב בטרנספורמציה דיגיטלית בכלל ובשוק האמריקאי בפרט, והוא יסייע רבות בפיתוח פעילות פוםוום בשוק האמריקאי, שבו מכוונת החברה להעמיק את פעילותה. שפירו החליף בתפקידו את יצחק (אברהם) כהן, אשר כיהן בתפקידו בשנה החולפת.

חברת Pomvom מספקת פתרון הכולל צילום של המבקרים בפארקי שעשועים באופן אוטומטי באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים והתאמתה למצולם יחיד, חיוב מקוון ומשלוח אוטומטי למשתמש.

המערכת הטכנולוגית שפותחה על-ידי פוםוום מאפשרת לה להציע לפארקים חווייתיים, למארגני אירועי ספורט או הופעות, פתרון מלא הכולל את מגוון השירותים הקשורים בצילום המבקרים, והכל בצורה אוטומטית ודיגיטלית. במהלך משבר הקורונה, ניצלה החברה הזדמנות עסקית ורכשה נכסים שונים של חברת Picsolve שפעלה בתחום ונקלעה לקשיים. בין היתר רכשה החברה התקשרויות שונות של Picsolve, ביניהן עם חברת מרלין לגבי אתריה באירופה.

הרכישה של פיקסולב, שעיקרה הסכמי התקשרות עם מפעילות פארקים, בשילוב עם הטכנולוגיה המתקדמת שפיתחה פוםוום, ממצבת את החברה בעמדה טובה לנצל את הפוטנציאל הגדול הקיים בשוק שירותי הצילום בפארקי שעשועים כפי שמוכח גם בהסכם הנוכחי, עם מרלין.

לחברה שני מודלים של התקשרות עם לקוחותיה. בהתאם למודל הראשון שהינו המרכזי היום, החברה מבצעת את מלוא השירות, כולל מכירת הצילומים למבקרים, כאשר מפעילת הפארק זכאית לחלק יחסי מהתמורה. בהתאם למודל השני, החברה מספקת למפעילת הפארק רישיון לשימוש בטכנולוגיה שפיתחה החברה, באופן המאפשר לאתר לספק בעצמו את מכלול השירותים.

בחודש מרץ 2021 ביצעה החברה הנפקה ראשונית של מניותיה בבורסה בת"א וגייסה כ-38 מיליון שקל תמורת כ-28% ממניותיה.

יהודה מינקוביץ, מנכ"ל החברה: "ההסכם עם מרלין הוא עוגן מהותי בהתפתחותה העסקית של פוםוום, והבעת אמון משמעותית בטכנולוגיה של החברה ובערך המוסף של הפתרונות הדיגיטליים שלה. בהתאם להסכם, אנו נפעל להטמעת מערכות הצילום המתקדמות של פוםוום בכל פארקי השעשועים של מרלין באירופה ובארצות הברית. ראוי להדגיש כי הכניסה למגה פארקים של מרלין בארצות הברית תגדיל באופן משמעותי את החשיפה של פוםוום והיקפי הפעילות שלה, ותאפשר לה להאיץ את צמיחתה בעתיד הנראה לעין. זהו כבוד להיבחר על ידי מרלין, מדובר בחוזה משמעותי וארוך טווח שמהווה חותמת רשמית למובילות של פוםוום. אנו בטוחים כי נמשיך לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי עם הערך המוסף של פוםוום".

סוכם נוסח הסכם לשיתוף פעולה כלכלי מסחרי בין ישראל למרוקו