חדשות    שוק ההון    

לא רק הפגנות: בורסת הונג קונג רוצה לרכוש את בורסת לונדון

הונג קונג; צילום: pixabay
 הבורסה בהונג-קונג  הודיעה כי הגישה הצעת רכישה לבורסת לונדון  בסכום של כ-40 מיליארד דולר. ההודעה מגיעה על רקע תקופה סוערת לשתי המדינות, סערת הברקזיט והחלפת ראש הממשלה בבריטניה והפגנות בהונג קונג עקב חוק ההסגרה
ההצעה של הבורסה בהונג קונג מוערכת ב-83.6 לירות שטרלינג למניה. מדובר בפרמיה של 23% על מחיר הסגירה ביום שלישי של LSE. בתגובה לידיעה
"חיבור בין הבורסה בהונג קונג לבורסה בלונדון, יגדיר מחדש את השווקים הגלובליים בעשורים הבאים", מסבירים בבורסה בהונג קונג. "לשני העסקים יש מותג מצוין, חוסן פיננסי וצמיחה מוכחת. יחד נחבר בין מזרח למערב, נהיה מגוונים יותר ונציע ללקוחות יותר חדשנות, ניהול סיכונים והזדמנויות מסחר".
"מדובר בהבעת אמון בבריטניה שתמשיך להיות מרכז עולמי למסחר, נבטיח שהממלכה תמשיך ליהנות מהזדמנויות של צמיחה באסיה והמשך הפיכת המטבע הסיני למטבע עתודות למסחר הבינלאומי בעתיד", אמרו.

זו צפויה להיות העסקה גדולה ביותר בהונג קונג, אם תושלם. הרכישה צפויה לחזק את הכלכלה הסינית לאחר תקופה חלשה ארוכה. גם הכלכלה הבריטית נחלשת בעקבות הברקזיט וחילופי השלטון. הונג קונג בעצמה והידרדרות ההפגנות בה משפיעות לרעה על הכלכלה באסיה ובעולם.

ביצוע העסקה מעמיד בסימן שאלה עסקת ענק אחרת עליה הודיעה הבורסה של לונדון בחודש יולי, אשר במסגרתה רוכשת הבורסה הבריטית את חברת המידע Refinitiv תמורת 27 מיליארד דולר.