חדשות    

לא רק משרדים והייטק: ברמת החייל יוקמו דירות למגורים

צילום: ויקיפדיה. גילה ברנד

שכונת רמל החייל בתל אביב ידועה כשכונה שכולה משרדים, זה עומד להשתנות. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב תדון בתוכנית של חברת הביטוח הפניקס לבניית בניין משרדים בן 42 קומות ושני בנייני מגורים בגובה של עד 27 קומות, שבהם 244 דירות.

הוועדה תאשר את הפקדת התוכנית לעיון הציבור, תקופת ההפקדה תימשך חודשיים.  בתקופה זו אפשר להגיש התנגדות לתוכנית כולה או רק לסעיפים בה. לאחר הטיפול בהתנגדויות הפניקס תוכל להוציא היתרי בנייה.

מדובר במגרש בשטח 12 דונם ברחוב דבורה הנביאה 126-128,  בסמוך לבנין הדיור המוגן "עד 120", שגם הוא שייך להפניקס. כיום עומד במגרש מבנה מסחרי בגודל 5,000 מ"ר שבו פועל סניף של רמי לוי. התוכנית  מאפשרת לבנות בניין משרדים ששטחו הבנוי 25 אלף מ"ר. כך שמדובר ביותר מפי שניים משטח המשרדים כיום.

20% מהדירות מיועדות לשכירות במחיר מפוקח לתקופה של 20 שנה לפחות. התוכנית כוללת גם שטחי מסחר בהיקף של 5,000 מ"ר, שיאפשרו את המשך הפעלת סניף רמי לוי או פתיחת מסעדות ובתי קפה.

אם תאושר התוכנית שווי הקרקע של הפניקס  ישתבח בכ-300 מיליון שקל: כ-50 מיליון שווי תוספת הזכויות לבנייה למשרדים וכ-250 מיליון שווי הזכויות לבניית דירות המגורים.

הפרויקט של הפניקס הוא מימוש של תוכנית המתאר החדשה של תל אביב תא/5000, שקיבלה תוקף בדצמבר 2016. על פי תוכנית המתאר, באזור רמת החייל אפשר לבנות בצפיפות של עד פי שמונה משטח מגרש. במגרש של הפניקס, שגודלו 12 דונם, אפשר תיאורטית לבנות בהיקף של 96 אלף מ"ר. היקף הבנייה בתוכנית שתעלה לדיון הוא 90 אלף מ"ר. תוכנית המתאר של תל אביב מאפשרת לבנות באזור זה דירות בשטח ששיעורו עד 25% מהיקף הבנייה.

רמת החייל, תל אביב, תעודת זהות