חדשות    

לא רק ספוטיפיי ואפל: גם אמזון משיקה שירות סטרימינג מוזיקה חדש, ובחינם

אם ספוטיפיי הייתה מודאגת משירות המוזיקה של אפל שיגנוב לה לקוחות עכשיו היא צריכה לדאוג משחקן חדש. לפי בילבורד, אמזון צפויה להשיק כבר השבוע שירות מוזיקה חינמי.

לאמזון כבר יש שירות מוזיקה משלה בשם פריים מיוזיק שכלול במסגרת הכוללת, וגם שירות בשם מיוזיק אנלימיטד שכולל ספריה הרבה יותר עשירה בשירים. שירות האנלימיטד עולה 10דולר בחודש, 8 דולר לחודש למנויי פריים, או  4דולר לחודש למי שמאזין רק באמצעות רמקולי אקו.

כך שהתחרות המרכזית היא לא מול אפל, אלא מול ספוטיפיי, שלצד שירות המנויים שלה, יש לה גם שירות חינם מבוסס פרסומות. לפי בילבורד, אמזון תשלם לחברות המוזיקה עבור כל השמעה, ולא נתח מההכנסות מהפרסומות. אך אמזון סירבה להגיב לידיעה.

מי תנצח

לספוטיפיי ישנם 96 מיליון מינויים בתשלום, אך לצידם ישנם 116 מיליון משתמשים שנמצאים דווקא במינוי החינמי שלה והם מקור הכנסה חשוב עבורה, כך למשל בעוד בארצות הברית אפל עקפה את ספוטיפיי במספר המנויים המשלמים, זה לא המצב במינוי החינמי.

בניגוד לספוטיפיי, שכל המודל הכלכלי שלה נשען על מינויים לשירותי מוזיקה, אצל אמזון מדובר בתחום נישה שנועד לקדם תחומים אחרים. כך אמזון יכולה להשתמש בשירות החדש ולהציע אותו למשל רק למשתמשי מכשירי אקו, הרמקולים החכמים שלה, או להכניס פרסומות חכמות למוצרים ושירותים דרך אמזון.

אלו חדשות לא טובות עבור ספוטיפיי, כי אמזון נוקטת אסטרטגיה של חיסול מתחרים. ובעוד ספוטיפיי נאבקת על הפיכתה לרווחית, לאמזון יש מצבורי כסף ענקיים. בסופו של דבר השאלה היא התוכן ושינוי הרגלים, האם אמזון תצליח להעביר מאזינים הרגילים לסופטיפיי ואוהבים את הבחירות שלה להרגלי ההאזנה שלהם.

בעיה נוספת עם מינויים חינמים היא שהם לא מכניסים הרבה כסף לשירותי תוכן, והמטרה שלהם היא ליצור היכרות ולהעבר אותם למנוי בתשלום, ואז הם הופכים לרווחיים עבורה, או לפחות מושכים משקיעים. כך או כך ספוטיפיי נכנסת למלחמה

גוגל משיקה שירות רחפנים מסחרי לפני אמזון

צליל מכוון – דרך איזו אפליקציה כדאי (וזול) להאזין למוזיקה?

איך שומעים היום מוזיקה?