חדשות    

להרגיש קרובים גם מרחוק: פייסבוק משיקה מרחב עבודה וירטואלי

מעודכן ל-08/2021

הכלים החדשים והחינמיים שכלולים בגרסת הבטא של Horizon Workrooms יאפשרו עבודת צוות משופרת באמצעות משקפי VR או שיחת וידיאו

פייסבוק מודיעה היום (ה') על השקת גרסת הבטא של Horizon Workrooms – מרחב עבודה וירטואלי וחדשני, שבו אנשים יכולים לעבוד יחד בצורה טובה יותר ומכל מקום, באמצעות משקפי ה-VR או דרך שיחת וידאו מהמחשב. הגרסה החדשה תהיה זמינה להורדה בחינם ב-Oculus Quest 2 ותכלול מגוון כלים חדשים לשיפור הפרודוקטיביות, שישדרגו את חווית העבודה המשותפת.

המרחב החדש יסייע לצוותים לשתף פעולה, לתקשר ולהתחבר מרחוק, על ידי טכנולוגיות ה-VR החדשניות ביותר.

הכלים הכוללים בגרסת הבא של Horizon Workrooms:

  • שימוש בשולחן העבודה, המחשב והמקלדת: Workrooms תאפשר לאנשים להכניס את שולחן העבודה והמקלדת הפיזיים שלהם אל תוך חלל העבודה הווירטואלי, ותספק גישה ישירה לכל הקבצים מהמחשב האישי. ניתן יהיה לכתוב הערות בזמן פגישות, להציג קבצים ולשתף את המסך עם שאר האנשים בחלל העבודה.
  • אווטארים ואודיו מרחבי: אנשים יוכלו ליצור לעצמם אווטארים מותאמים כדי להתנהל בצורה טבעית יותר בתוך מרחב העבודה ולתקשר עם הסובבים. בנוסף, החלל יציע טכנולוגיית אודיו מרחבית משופרת כדי ליצור חוויית שימוש מציאותית יותר.
  • לוח מחיק וירטואלי, שיתוף וסנכרון: ב- Workroomsיהיה מרחב לוח אינסופי, כך שאנשים יוכלו לחשוב יחד ולהעלות רעיונות. לראשונה, אנשים יוכלו להשתמש בשלט של משקפי ה-VR כאילו היה טוש או עט, לכתוב על הלוח ובסיום השימוש לייצא את הלוח ולשתף אותו כתמונה. בנוסף, ניתן יהיה לנהל מעקב אחר הערות ומשימות שעולות בזמן פגישות, לשתף קישורים וקבצים, לשוחח בצ'אט עם הצוות ולסנכרן יומנים כדי לייעל את זימון הפגישות.
  • חדר המתאים לכל שימוש: אנשים יוכלו להגדיר מראש את פריסת החדר ולהתאים אותה לצרכיהם – בין אם מדובר בחלל עבודה, שיחה קבוצתית או פרזנטציה. Workrooms תציע סידור ישיבה מותאם לכל אירוע, וגודל החדר ישתנה בהתאם למספר הנוכחים.
  • הצטרפות בשיחת וידאו: מאחר שלא לכולם יש משקפי VR בהישג יד, ניתן יהיה להתחבר ל- Workroomsמהמחשב האישי בשיחת וידאו, באמצעות לחיצה על קישור לפגישה. משתתפי הווידאו יופיעו על מסך, ממש כמו בחדר ישיבות אמיתי.
  • שימוש בידיים במקום בשלט: Workrooms תהיה אחת החוויות הראשונות במשקפי ה-VR של פייסבוק שתאפשר שימוש בידיים במקום בשלטים – כדי לייצר חוויה טבעית יותר ולאפשר שימוש פשוט בכלים פיזיים כמו המקלדת.

במציאות שבה יותר ויותר אנשים עובדים מרחוק ומחפשים פתרונות נוחים וגמישים, העבודה מרחוק עדיין נתקלת בקשיים ובאתגרים רבים. Workrooms, פרויקט הדגל של פייסבוק, מאפשר לאנשים להתכנס ולעבוד יחד באותו חדר וירטואלי, ללא קשר למרחק הפיזי ביניהם.

הפרויקט החדש הוא כברת דרך משמעותית עבור מעבדות המציאות של פייסבוק (Facebook Reality Labs) – ארגון גדול בתוך פייסבוק העולמית שעוסק בפיתוח טכנולוגיות חדשניות בעולמות ה-AR/VR. במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בתל אביב פועל צוות ישראלי של מעבדות המציאות, שממלא תפקיד מרכזי בשורת פרויקטים ואחראי לחלק מהטכנולוגיות המתקדמות של המחר.

פייסבוק מציגה בתערוכת הטכנולוגיה: פרטיות