חדשות    

לידיעת אמזון: שכנים מתנגדים למרלו"גים

אומנם יש יותר ויותר עסקאות רכישה והקמה של מרל"וגים בעקבות צמיחת הסחר המקוון, אבל נראה שלצדה קמה גם התנגדות למרל"וגים מצד השכנים

בעוד כולם מחכים למרל"וג של אמזון שייפתח בארץ והמרלו"גים הופכים להשקעה המדוברת בענף הנדל"ן, יש שכנים שמתנגדים להם. בעקבות צמיחת הסחר המקוון הפכו המרלו"גים רכישה כדאית למשקיעים וגם לעסקים שצריכים פתרונות אחסון.

לפיהם המבנה המרכזי של המרלו"ג יהיה בגובה של 36 מטר מעל הקרקע, אף שהתב"ע המאושרת מאפשרת בניית 15 מטרים בלבד. עוד הם טוענים כי המשאיות הרבות שייצאו וייכנסו ממנו בכל שעות היממה יגרמו למפגעי רעש וזיהום אוויר.

אבל לא כל  תושבי היישוב מתנגדים, וכמה עשרות מהם גם ירוויחו ממנו באופן אישי, משום שהם בעלי מניות באגודה החקלאית שמשכירה את הקרקע.

מן המועצה האזורית עמק חפר נמסר: "בשל חילוקי הדעות שמעוררת התוכנית בקרב תושבי יד חנה, הנהגת המועצה יזמה ומימנה הליך גישור מקצועי, שהביא להסכמות ראשוניות, אך קבוצת תושבים המתנגדים למיזם העדיפו לפרוש מההליך. חשוב לציין כי באזור תעשייה ייתכנו אלטרנטיבות העלולות להשפיע לרעה על הסביבה יותר מהמרלוג.

"המועצה פועלת בכל דרך על מנת למזער את השפעותיו הסביבתיות של הפרויקט, תוך קידום פתרונות משמעותיים להורדת עומסי תנועה באזור. בין היתר: צומת ניצני עוז מורחב בימים אלה, כביש 444 לקראת ביצוע, ובהתאם לצורך יקודמו רימזור צומת יד חנה עם כביש 5714, ודרך דרומית ישירה לכביש 5714".