חדשות    

לידר: "למרות מגמת הדפלציה והייסוף בשקל – פחתה מאד ההסתברות להורדת ריבית מחר"

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מפרסמים סקירת מאקרו שבועית: הצמיחה השנה עשויה להגיע ל-4%, בין היתר בשל עלייה חדה בצמיחה בסוף 2014 אשר יוצרת אפקט של השפעת קצה משמעותית

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מפרסמים הבוקר סקירת מאקרו שבועית, בה הם מעריכים כי לאור ההאצה בפעילות הכלכלית, פחתה מאד ההסתברות להורדת ריבית מחר, למרות מגמת הדפלציה והייסוף בשקל. לדברי כלכלני לידר: "יתכן שבנק ישראל יאיץ את היקף רכישות המט"ח בתור פתרון ביניים".

לידר כותבים בסקירתם כי נתונים כלכליים רבים מצביעים על האצה בפעילות בישראל, כולל הייצור התעשייתי, הצריכה הפרטית, הביקוש לעובדים וכמובן בצמיחה המהירה של 7.2% ברבעון ד'. בלידר מעריכים כי למרות גורמים חד פעמיים כגון עלייה בתיירות לאחר צוק איתן, ביטול חוק מע"מ אפס ושינוי במיסוי על רכבים ב-2015, עדיין מסתמן גידול בצריכה השוטפת ובייצוא התעשייתי.

בנוסף מעריכים לידר כי הצמיחה השנה עשויה להגיע ל-4%, בין היתר בשל עלייה חדה בצמיחה בסוף 2014 אשר יוצרת אפקט של השפעת קצה משמעותית.

בהתייחסות לאינפלציה כותבים לידר כי מדד ינואר לא ממש הפתיע, למעט סעיף הדיור אשר נוטה להיות תנודתי. לידר מציינים כי  לאחר פרסום מדד פברואר, האינפלציה שנה קדימה תגיע ל- 0.8%. לידר סבורים כי האצה באינפלציה צפויה על רקע יציבות או עלייה במחירי הסחורות, עלייה מתונה בשכר (עדכון שכר מינימום, תוספת שכר של 1% בסקטור הציבורי) ועלייה במחירי הדיור. בנוסף כותבים לידר בסקירתם, כי התחזקות הייסוף בשקל עשויה למתן את האינפלציה בחודשים הקרובים.