חדשות    

לידר: "מסתמנת התמתנות במחירי הדיור – אך עלייה בביקוש לדיור ערב השינויים במיסוי"

סקירת המאקרו השבועית של יונתן כץ וכלכלני לידר: "מכלול הנתונים הכלכליים לא מעודדים במיוחד"

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מפרסמים סקירת מאקרו, ומציינים כי מכלול הנתונים הכלכליים לא מעודדים במיוחד. לידר מזהירים כי מסתמנת ירידה (ריאלית) ביצוא, ולפי חלק מהנתונים: התמתנות בצריכה הפרטית. רשתות השיווק מדווחות על התכווצות של 3.6% ברבעון ב'. יחד עם זאת, בשל גידול ביבוא, המדד המשולב של בנק ישראל עלה ב – 0.4% ביוני. בנוסף, צפויה צמיחה מתונה של 1.5%-2% ברבעון ב'.

לידר מתייחסים בנוסף לאינפלציה, וכותבים כי צפוי פיחות ב – 2016 בשל הסבירות שייווצרו פערי ריביות שליליים ומשמעותיים.  שינוי בהנחת תוואי שע"ח מיציבות לפיחות מתון (3% שנה קדימה) הביא לעלייה בתחזית האינפלציה ל – 1.0% (מ – 0.8% ) שנה קדימה. "אנו מניחים יציבות במחירי הסחורות, עלייה מתונה בשכר, ועלייה מתונה במחירי הדיור. מסתמנת התמתנות במחירי הדיור, אך עלייה בביקוש לדיור ערב השינויים במיסוי", כותבים לידר.

באשר למדיניות המוניטארית כותבים לידר: "בנק ישראל יתקשה להוריד את הריבית היום על רקע ההודעה הניצית לפני חודש. יחד עם זאת, מאז ההחלטה הקודמת השקל יוסף ומסתמנת חולשה בפעילות הכלכלית. גם ציפיות האינפלציה שנה קדימה מעט ירדו, גם בקרב החזאים וגם בשוק ההון. פלוג תשאף להחזיר את האופציה של כלים לא קונבנציונליים בהודעה המוניטארית".