חדשות    

לידר: "עוד לפני ביטול מע"מ אפס מספר התחלות הבנייה עלה ב-17% "

בסקירת מאקרו שמפרסם בית ההשקעות, נכתב כי: "הביקוש הכבוש לדיור צפוי להביא להאצה בפעילות בענף כדי לספק את הגידול בביקוש. בניגוד לדעה הרווחת, לא צפויה מדיניות פיסקאלית מרסנת עד לאישור תקציב"

לידר שוקי הון מפרסמים הבוקר סקירת מאקרו שבועית, בה נכתב כי נתוני תעסוקה חיוביים במיוחד מחזקים את ההערכה שלנו של העלאת ריבית בארה"ב כבר ברבעון ב' 2015, אשר תביא להמשך התחזקות בדולר ועליית תשואות. בלידר כותבים כי החשש ליציבות ממשלת ישראל הביאה לפיחות בשקל ולעליית תשואות בשוק האג"ח. לא צפויה מדיניות פיסקאלית מרסנת עד להקמת הממשלה הבאה, זאת למרות הנוסחה של חלוקה 1/12 מתקציב 2014 מדי חודש. עדכון שכר המינימום ופיחות מואץ בשקל יתרמו גם להאצה בפעילות, אך גם לעלייה באינפלציה.

בסקירה, שנכתבה ע"י יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון, נכתב כי עוד לפני ביטול מע"מ אפס מספר התחלות הבנייה עלה ב 17% ברבעון ג'. הביקוש הכבוש לדיור צפוי להביא להאצה בפעילות בענף כדי לספק את הגידול בביקוש. בניגוד לדעה הרווחת, לא צפויה מדיניות פיסקאלית מרסנת עד לאישור תקציב. הפיחות המואץ, הקדמת הבחירות, ועדכון שכר מינימום יתרמו להאצה בפעילות.

באשר לאינפלציה: בשל הקדמת הבחירות סביר להניח שביטול אגרת הטלוויזיה ידחה לשנת 2016. הפיחות המואץ (מעבר להערכה המוקדמת שלנו) צפוי להשפיע על האינפלציה קדימה. יחד עם זאת, הוזלת מחירי החשמל והמים כן יבוצעו כמתוכנן בתחילת ינואר. עדכון שכר מינימום ב- 8% באפריל 2015 צפוי להעלות את השכר הממוצע ב 1.0% ולתרום כ 0.25% לאינפלציה.

בלידר מתייחסים גם למדיניות מוניטארית, וכותבים כי העלאת הריבית הראשונה עלולה להיות כבר ברבעון ג' 2015. לדבריהם, השאלה הגדולה תהיה מה יהיו ציפיות האינפלציה במשק ברבעון א' ? אחרי פרסום מדד ינואר (0.1%), פיחות מואץ, עדכון שכר מינימום והאצה במחירי הדיור עשויים להביא לעלייה בתחזיות האינפלציה במשק.

באשר לנתוני המאקרו בעולם, לידר מציינים כי בארה"ב נוספו 321 אלף מועסקים חדשים בחודש נובמבר; השכר לשעת עבודה עלה ב 0.4%; מדדי מנהלי הרכש ממשיכים להצביע על התרחבות מהירה בארה"ב; נתוני התעסוקה תומכים בהעלאת ריבית ראשונה בארה"ב ברבעון ב' 2015; דראגי אכזב מעט את השווקים כאשר דחה בשלב זה QEשל ממש לתחילת 2015.