מדריכי צרכנות    

לימודי גיטרה – כמה עולה ואיפה עדיף

pixabay
מעודכן ל-04/2019

לימודי גיטרה – מורה פרטי, קבוצה, אינטרנט, לבד – יתרונות וחסרונות

בא לכם לאמץ תחביב חדש? מדמיינים את עצמכם כוכבי רוק? רוצים להחליף בפנתיאון את הנדריקס, קלפטון וסלאש? צריך להתחיל מאיפשהו, רצוי בלימודי גיטרה. לימודי גיטרה ניתן ללמוד בשיעורים פרטיים, בקבוצות ובאינטרנט. מה ההבדלים וכמה עולה?

מורה פרטי

מורה פרטי היא הבחירה המסורתית, הוא היה פה מאז המצאת הגיטרה. יש לכך יתרונות ברורים, יחס אישי לתלמיד, עזרה ישירה בדברים ספציפיים שהתלמיד מתקשה בהם וחיזוק הדברים שהוא טוב בהם.

החיסרון הוא שבשל המחיר לרוב השיעורים מתקיימים רק פעם בשבוע, וכך אם התלמיד התאמן על קטע והצליח או שמתקשה בבעיה ספציפית הוא צריך לחכות שבוע לפחות עד המפגש. מכאן שגם המחיר מהווה חיסרון.

חיסרון נוסף: שיעורים פרטיים דורשים כימיה והתאמה בין המורה לתלמיד, אחרת אין התקדמות וכולם מתוסכלים. כמו כן אם הלימודים בבית המורה או במתנ"ס, הדבר דורש נסיעות שיכולות להתיש בפני עצמן ולהקשות על הריכוז.

מחיר: 70-150 שקל, תלוי ניסיון, אזור והכשרה

בבית התלמיד 20% יותר

לימוד גיטרה בקבוצות

זה טרנד מאוד פופולרי שבמקום פגישה אחד על אחד אפשר ללמוד גיטרה בקבוצות בכל רחבי הארץ. הסיבה היא כמובן מחיר. לימוד בקבוצה מוריד את המחיר לעומת מורה פרטי בטווח הכולל, לא תמיד. לצד זה יתרון אחר הוא שבו התלמידים יכולים להיעזר זה בזה. הרבה נהנים גם מהאווירה. למעוניינים להקים הרכב זה יכול להיות פתרון טוב.

החסרונות כוללים פערים בין תלמידים. בעוד תלמיד אחד מתקדם, תלמיד אחר נשאר מאחור. לכן לאחר השלב ההתחלתי לימודי הגיטרה הופכים פחות אפקטיביים. חיסרון נוסף הוא העדר יחס אישי, למרות כל הרצון הטוב. חיסרון אחר הוא שיעורים מובנים שאינם מאפשרים הרבה התפתחות אישית

מחירים למבוגר: 45-136 שקל לשיעור

מחירים לילד: 50-150 שקל

בין 6 שיעורים ל-12

לימוד גיטרה באינטרנט

עם התפתחות הטכנולוגיה יותר חושבים על האופציה של לימודי גיטרה באיטנרנט, איכוות שיחות הווידאו מאוד השתפרה בשנים האחרונות ולכן אלו הופכים ליותר נפוצים.

לימודים באינטרנט יכולים להיות בשיעורים אונליין של מורים מרחבי העולם או שיעורים מוכנים מראש.

יתרון בולט הוא היצע השיעוררים והסגנונות. כמו כן זה חוסך המון זמן נסיעות. ולכן מומלץ בעיקר למי שגר באזור מרוחק שבו אין הרבה מורים. יתרון אחר הוא המחיר. המחירים נמוכים בהרבה משיעור אצל מורה פרטי או בקבוצות. כמו כן התלמיד יכול לבחור את השירים, את מספר השיעורים.

החסרונות: פחות מתאים למתחילים הצריכים יחס יותר אישי. לא מתאים לטכנופובים.

מחירים: מחינם לשיעורים מובנים עד-150 לשיעור למורה.

אצל מורה מחוץ לישאל המחירים נמוכים יותר, תלוי במדינה

לימוד  גיטרה עצמי

יש המון כלים היום ללימודי גיטרה שמאפשרים ללמוד לבד, בין אם חוברות, מדריכים מקוונים או סרטונים. החסרונות ברורים: צריך המון משמעת עצמית, יש פחות עם מי להתייעץ, אבל אם אתם אוטודידקטים מלידה תוכלו לחסוך כך המון כסף.

 

כמה עולה מסג'; – יתרונות וחסרונות

כמה עולה מינוי לחדר כושר? איך בוחרים ומה קורה אם רוצים לבטל?

משטחים אלחוטיים לאייפון – אילו יש, כמה עולה?