חדשות    

ללא תיווך: היבואנית שסטוביץ תמכור בשמים באינטרנט

pixabay
מעודכן ל-10/2019

החברה מקימה אתר אינטרנט ובו תמכור תחילה בשמי נישה ובהמשך גם מוצרי איפור • בכך היא מצטרפת לחברות כמו תנובה, שטראוס ואוסם שכבר מוכרות ישירות לצרכן

חברת שסטוביץ המייבאת לארץ מוצרי מזון, קוסמטיקה וטואלטיקה מקימה לראשונה פלטפורמה מקוונת למכירה של בשמים ישירות לצרכן. החברה שמזוהה בישראל עם מותגים בולטים כמו קולגייט, פלמוליב, רבלון ופסטה ברילה, הקימה לראשונה פלטפורמה שמוכרת בשמים ישירות לצרכנים ובכך מדלגת על הקמעונאים.

בפלטפורמה הנקראת "אינדיבידואל", כשמה של רשת בשמי הנישה של החברה, עוד נודע, יימכרו תחילה בשמים אך בהמשך היבואנית מתכננת להרחיב את הפעילות באתר ולמכור באמצעותו גם מוצרי איפור יוקרתי. את המותג אינדיבידואל הקימה שסטוביץ לפני כשלוש שנים באמצעות חברת בר הבושם, והיא מפעילה תחתיו שלוש חנויות פיזיות – בתל-אביב, באשדוד ובירכא.

החברה תמכור באתר החדש כ-20 מותגי נישה, ובכך היא מנסה לחמוק מהתחרות הקשה המתנהלת בשנים האחרונות בשוק הבשמים הישראלי ולהתמקד בקהל שמוכן לשלם יותר. בשמי הנישה של שסטוביץ נמכרים כיום גם בחלק מסניפי רשת סופר פארם והמשביר.

תחום בשמי הנישה נחשב למאתגר יחסית למכירה מקוונת, שכן מדובר במותגים יקרים ואנונימיים יחסית במחירים שנחשבים גבוהים מאוד גם ביחס לבישום היוקרה ברשתות הגדולות. כדי להתמודד עם האתגר הזה הרכיבה שסטוביץ שאלון העדפות שהלקוח יוכל למלא, ובהתאם לבחירותיו תורכב לו ערכת התנסות עם שלושה בשמים מוקטנים שאותה יוכל לרכוש ב-70 שקלים. במקרה שהלקוח בחר לקנות את הבושם בגודל הרגיל בעקבות ההתנסות, יקוזז סכום זה מהמחיר של הבושם.

מחירי הבישום בעולם נשחקו בשנים האחרונות, בין היתר בגלל אתרים שמתחרים זה בזה במחיר על מותגים פופולריים. בישראל נכנסו לזירה המקוונת שחקניות חדשות דוגמת KSP, וזאת בנוסף לתחרות המחירים הקיימת בחנויות הפיזיות ובאתרים של רשתות כמו סופר פארם, אפריל והמשביר לצרכן. במקביל נכנסו לשוק גם אתרי סחר מקוון בינלאומיים עם התמחות בתחום הביוטי. עמם נמנים סטרוברי, שכיום מוצריו נשלחים לישראל, בתי כלבו כמו סלפריג'רס ששולחים מוצרים לארץ, ו-נוטינו (Notino), קמעונאית אונליין שמשווקת מוצרי בישום וקוסמטיקה במחירים מוזלים.

המהלך של שסטוביץ הוא צעד ראשון של אחת החברות החזקות בישראל למכירה ארצית ישירה לצרכנים. מי שמוביל את הפעילות הזו הוא גיא שסטוביץ, בנו של הבעלים יוני שסטוביץ ומנהל פיתוח עסקי בחברה.

מהלך דומה עושות גם חברות כמו תנובה, שטראוס ואסם, שמבקשות להתנסות בקטן בקטגוריות נישתיות יותר או פחות, ולבדוק את היכולת שלהן להגיע אל הצרכן וללמוד את הרגליו והעדפות הקנייה שלו. בשנים האחרונות הקמעונאיות הגדולות עברו תהליך שבמסגרתו הפכו בעצמן ליבואניות תחת המותג הפרטי או תחת ייבוא מותגים עצמאי, ובראשן שופרסל, סופר-פארם ורמי לוי.

מחט בערימה של שחת – איך להתמצא באתרי הקניות ברשת ואיך לקנות זהיר וזול?

המתווכים שגוזרים קופון מקניות באינטרנט – אריבטראז' ודרופשיפינג